S t e i n k j e r F K
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Nye spillere

Page 3 of 5 Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next

Go down

Nye spillere - Page 3 Empty Re: Nye spillere

Post  Tiril Fri Jan 14, 2011 2:13 am

Hlt korrekt. Men: Her var det faktisk ikke LFK som var poenget (som faktisk aldri er noe poeng, jeg gir bestandig helt bæng i LFK). Poenget var at det på forhånd så helt tapt ut. 3. divisjon neste. Men - etter halvspilt sesong var vi sammen med Mo IL helt i toppen. Faktisk spilte vi en kamp om å ta ferie på tabelltopp på Moheia i juni! Så; Fatt mot!

Tiril
Guest


Back to top Go down

Nye spillere - Page 3 Empty Re: Nye spillere

Post  SFK Fri Jan 14, 2011 2:28 am

I 2005 rykket Tromsdalen opp, Mo ble nr 2, Levanger nr 3 med 46 poeng, og Steinkjer nr 5 med 43 poeng!

SFK
Guest


Back to top Go down

Nye spillere - Page 3 Empty SFK rykke ne

Post  Kanutten Fri Jan 14, 2011 2:23 pm

I år e aill tvil feid t side. SFK rykke ne. Træner som ska vær tstede 3 daga i uka. Høyst sannsynli eitt opplægg me særavtala all mass - særli no - ætti mainnefaillet. E itj nå vits i å ønsk dåkk lykke t ein gong. Stakkars gjæng... Rolling Eyes

Kanutten
Guest


Back to top Go down

Nye spillere - Page 3 Empty Re: Nye spillere

Post  Tiril Sat Jan 15, 2011 4:34 am

Hey! Vi kan velge å se på dette som noe nytt - noe nytt som faktisk kan fungere utmerket! De tilbakemeldinger jeg har fått er at nytrener Blengsli både er flink og struktureret. Jeg ser også fordelen i at han nå har muligheten til å skape noe helt nytt - bygge et lag helt fra starten av. Og når det gjelder fotball: Er du god nok er du gammel nok. Ingen hadde vel ventet at den halvlange slåpen ved navn Henriksen som gjestet Gaunet med RBK2 i fjor kunne bli en slik hit i Eliteserien allerede i år. Slik er det, får du tillit og en god følelse med på kjøpet, ja da er man faktisk nesten i stand til å utrette mirakler! Stå på! Girri-Girri!

Tiril
Guest


Back to top Go down

Nye spillere - Page 3 Empty Re: Nye spillere

Post  blæst Sat Jan 15, 2011 6:31 am

Enig i dette du skriver. ingen grunn til panikk.Ser man litt lengre sørover så skriver de 2-3 års kontrakter med flere spillere som ikke holder godt 2 div nivå for tiden.Har helt sikkert det samme problemet de med og få tak i nye spillere (lfk). Litt for dumt e det at ikke SFK fanger bedre opp talenter i nabo klubbene..da mener æ i fra namsos til verdal. garantere at namsos har 3-4 spillere som hadde tatt dette nivået glatt.

blæst
Guest


Back to top Go down

Nye spillere - Page 3 Empty Re: Nye spillere

Post  whacka Sat Jan 15, 2011 7:21 am

Steinkjer har jo seg selv å takke når de ansatte Ivar "lokale lag? giant who cares" Sælnes". Gibson dro jo rundt og kikka på spillere fra lag og skjønte at det er den veien man må gå. Nå er det Levanger som gjør den beste jobben der. Og selv Stjørdalsblink har fått en trener som kan å forvalte unge talenter som er villige til å jobbe hardt for å bli bedre. Steinkjer har tidligere hatt og har stadig et digert område mange lag sokner til, men bortsett fra å plukke opp noen unggutter fra Egge er det alt for lite engasjement i å ta til seg nye spillere. Jeg frykter at dette året kan gi et skifte hvor Stjødal får opp lag i 2.div, mens Steinkjer rykker ned. Således vil det fremover bli enda mer sentralisering mot Trondheim, og studier der vil bare være en ekstra garanti for at spillere skifter til en mer nærliggende klubb.

Mine 50 cents i hvert fall.

whacka
Guest


Back to top Go down

Nye spillere - Page 3 Empty Re: Nye spillere

Post  Tiril Sat Jan 15, 2011 8:10 am

Ja, jeg helt enig i det du skriver her. Vårt problem er at ingen lenger vil til SFK. Det har desverre blitt slik at SFK har fått et lite flatterende rykte - ufortjent eller ikke, ikke vet jeg. Gibson hadde unektelig noe på gang. Litt tålmodighet både blant supportere, sprtslig ledelse og sponsorer hadde gitt resultateter. Han var, som du sier, flink til å sondere terrenget etter potensielle spillere - og han klarte også ved noen anledninger å skape habile 2. divisjonsspillere av "gråstein". Etter min mening er han også mannen som hentet mest ut av Bendik Bye selv om han sparte han litt. God matching og coaching, kalles faktisk det. Heller ikke alle av Gisons valg var av beste sort, men han hadde som tidligere sagt, noe på gang.
Jeg spør meg selv om sportslig ledelse i klubben nå gjør denne jobben godt nok. Det kan faktisk finnes spillere i Verran, Namdalseid, Stod og Kvam som kan fylle opp stallen. Stallfyll som ettehvert blir gode 2. divisjonsspillere og også evntuelt kan vise at de dugere enda høyere. Jeg vil trekke frem to eksempler fra Steinkjer på akkurat det. Bjørn Erik Melland. Ingen stor guttespiller, ingen stor juniorspiller, ei heller noen unik superduper Steinkjerspiller. Men; en vanvittig god lagspiller som gjør hele laget bedre. Hvem hadde vel trodd at Sprovagutten skulle avslutte sin karriere på fotballbanen som en rutinert tippeligaspiller? Eksempel nr. 2 er David Beslvik. Han hengte seg på da kompisene dro fra Egge, og var vel slett ikke regnet som den heiteste førsteeeleverkandidaten. Men han har vokst stort med tilliten og oppgaven, og han er blitt en god 2. divisjonsspiller!

Tiril
Guest


Back to top Go down

Nye spillere - Page 3 Empty Re: Nye spillere

Post  bjarne Sat Jan 15, 2011 1:46 pm

SFK e i fritt fall. bare et tidsspørsmål før dæm træffe bakken! da må d livredning te.

bjarne
Guest


Back to top Go down

Nye spillere - Page 3 Empty Flere problemer

Post  Kanutten Sat Jan 15, 2011 3:06 pm

Problemet er ikke bare at ingen vil til SFK. Det er et minst like stort problem i tillegg at alt for mange forlater SFK. Ikke mange klubber som opplever slike mannefall. Klubben er det neste som faller...

Kanutten
Guest


Back to top Go down

Nye spillere - Page 3 Empty Re: Nye spillere

Post  Tiril Sat Jan 15, 2011 3:42 pm

Her er du inne på et vesentlig problem, Kanutten. Det virker som mange, veldig mange - nesten godter seg når de spyr ut dommedagsprofetier over SFK. Det er fortærende at alt i Steinkjer er så forbanna kjedelig for Steinkjerfolk. Vi fortjener f. eks. ikke en flott Steinkjerfestival som noen nesten jobber rævva av seg for å orde i stand. Da blir det tusket og sladret rundt hjørnene "du... har du hørt at han Bjørge..." "det er for dyrt" (Festivalpass: 950 - (dyrt og kjedelig) Kiss på en parkeringsplass i Trondheim: 850 (kult)).
"Har du hørt at han får en miljon å hus å bil å kvinnfølk fer å spæll på SFK" - "Amatørklubb som gjør det meste feil"!
Okay - la oss glemme SFK da - og dra til Lerkendal for å se "hjemmekamp".

NOPE! Girri-Girri forever!

Tiril
Guest


Back to top Go down

Nye spillere - Page 3 Empty Ælske dæ, Tiril!!

Post  Stig Sat Jan 15, 2011 5:48 pm

Du hell motet mitt oppe,å æ glede mæ t å dukk opp på gaunet i år å :-)

Stig
Guest


Back to top Go down

Nye spillere - Page 3 Empty Re: Nye spillere

Post  Tiril Sun Jan 16, 2011 3:01 am

Takk, jeg kan ikke si annet enn at du sjarmerer meg også! Du skal se vi fortsatt vil få mange fine opplevelser på Gulbergaunet i årene som kommer! Ekte fotballglede - akkurat slik fotball skal være! cheers

Tiril
Guest


Back to top Go down

Nye spillere - Page 3 Empty Re: Nye spillere

Post  positiv? Sun Jan 16, 2011 3:12 am

Tiril, du skriver om Markus Henriksen som har slått gjennom som unggutt i år, og håper steinkjerjuniorene skal gjøre det samme.
Det hadde selvfølgelig vært kanon - problemet er at akkurat det er vanskelig å oppnå når det blir alt for mange "ferskinger" på en gang.
Håper jeg tar feil.
Girri girri!

positiv?
Guest


Back to top Go down

Nye spillere - Page 3 Empty litt fakta

Post  negativ Sun Jan 16, 2011 6:45 am

Det har vært mye dritt skrevet her i det siste, men her er noen fakta

- Tromsø kontaktet SFK denne uken om Gary Hogan og Jørn fortalte dem at gary har en kontrakt her og blir i Sfk
- SFK og Ranheim har ikke kommet til enighet om Brede Moe og de vil mest sansynlig ikke bli enige, så Brede vil trene med Ranheim i år og fortsette å spille for SFK
- Sigurd Olsen er mer sannsynlig å bli enn å gå til Verdal. Klubben arbeider med å signere en forsvarer fra Verdal som også er en god venn av Sigurd. Sigurd er på ferie nå og det vil være avklart når han kommer tilbake.
- Tore Myrslo blir, ferdig med den diskusjonen.
- Ja Stian Berre har dratt.Stian er en spennende ung spiller som hadde opp-og nedturer i fjor, men vi hadde selvsagt håpet at vi fikk beholde ham, men pga utdanning har han dratt, Vi ønsker ham lykke til og vet han vil utvikle seg til en meget god spiller, men er det urealistisk å tenke at en av våre unge spillere, for eksempel Malmo eller Tislov, kan ikke bli like vellykket i år? Ingen forventet Stian å være inne i laget denne tiden i fjor ...
- Ris er borte. Et stort tap? Jeg er ikke så sikker, han har ikke vært i toppform de siste sesongene, og har pga utdannings situasjonen valgt å dra, han er ikke så mye bedre enn Nordseth, en klar gjort erstatning, men jeg forventer at klubben signerer en ny spiller uansett.
- Bendik er borte. Har blitt kritisert mye, men vil være vanskelig å erstatte. En spiller som går ut for å spille på et høyere nivå, dvs ikke en krise det bør bli sett på som en suksess for klubben. Vi ønsker ham godt, og håper at vi finner en spiller som kan levere de målene han har gjort. Jeg innrømmer at det vil være vanskelig.

Blengsli - Spillerne har vært imponert så langt. Han er tøff og streng og krever mye av spillerne. Nei han vil ikke være på trening de fleste mandager eller tirsdager, men er det en så big deal? Jeg tror ikke det. Mandager er vanligvis en rolig økt etter spill og tirsdager er fysisk tøff med mye spill og springing som Geir er mer enn kapabel til å ta . Onsdag - Fredag er viktigere taktiske økter og Blengsli vil ta dem. Ikke no problem. Han har gitt tøffe fysiske programmer til spillerene både styrke og condition i 3t og han har gått på alle 3T økter så langt. I motsetning til alt dette - Ivar manglet mange økter i fjor på ulike dager inkludert fredag med ingen fastsatt plan på plass, mens spillerne ikke ble bedt om å bruke 3T. Så det er en forbedring allerede etter min mening.

Jeg tror det er urettferdig å legge press på de unge spillere som folk har gjort, men for første gang er alle de gode unge spillere fra Steinkjer nå spillere for SFK, og det betyr at de skal utvikle seg raskere og har større sjanse til å bli 2. divisjon spillere raskere. Det vil også være en bedre kobling mellom 2. div og 4. div lag i år som er viktig, i fjor var det en skam og var ikke rettferdig for spillerne.

ingen ting er perfekt, Det er hardt for en klubb som SFK å miste 3 eller 4 spillere hvert år, men det er slik det er og har vært i lang tid nå, vi er en liten klubb to timer fra en stor by med 7 eller 8 klubber på samme nivå eller høyere i samme område med de fleste av dem nærmere med bedre utdanning og arbeidsforhold . slik ting er kommer det alltid til å være vanskelig, men folk som sitter ved datamaskinene sine hele dagen lang innser ikke hvor mye arbeid folk gjør for å prøve å gjøre klubben bedre, og det er mye lettere å være negativ og kritisere når det harde arbeidet ikke er så opplagt. Men ting er ikke så ille som det vises på forumet og det er fortsatt bare januar .det gjenstår mye arbeid. Vi er ikke rosenborg så det blir ikke så enkelt,men så langt har vi mistet 3 spillere beholdt keepern som tippeligan er ute etter, forsvareren som 1.div vil ha , Råstad er fortsatt her og det jobbes hardt for å få signert 2-3 nye spillere,det er grunner til å være positiv,selv om enkelte ikke vil se det .






negativ
Guest


Back to top Go down

Nye spillere - Page 3 Empty Re: Nye spillere

Post  Birgerud Sun Jan 16, 2011 7:07 am

Vi får inn Holmvik x 2, Garnvik, Kokken, Le Bozec, Westerhus... + De som er der, + de unge.. Blir bedre enn i fjor. Bendik har ikke vært god på 2 år..... Myrslo kommer til å bli konge i år!! Håper Brede Moe blir da, han er god.

Birgerud
Guest


Back to top Go down

Nye spillere - Page 3 Empty Re: Nye spillere

Post  Tiril Sun Jan 16, 2011 10:30 am

cheers Oh hildrane du - for et innlegg som det nest siste! Hjerter gledes! Takk! cheers

Tiril
Guest


Back to top Go down

Nye spillere - Page 3 Empty Hogan til Glimt??

Post  Nordlys Mon Jan 17, 2011 1:56 am

B Blimt leier ut Londak til Tyrkia, da er vel G. Hogan en mulig ersatter...??

Nordlys
Guest


Back to top Go down

Nye spillere - Page 3 Empty Re: Nye spillere

Post  Tiril Mon Jan 17, 2011 4:35 am

fotball.aftenposten.no/2div2/article189936.ece

Tiril
Guest


Back to top Go down

Nye spillere - Page 3 Empty Titten

Post  Ybelill Mon Jan 17, 2011 11:22 am

1. stk. Titt ble observert på treningsfeltet i dag! cheers

Ybelill
Guest


Back to top Go down

Nye spillere - Page 3 Empty Re: Nye spillere

Post  tenknytt Mon Jan 17, 2011 11:23 am

Ok. siden til SFK er en katastrofe men nå la de ut en sak ang Blengsli

steinkjerfk.no/default.asp?InnholdID=1812&Mode=Innhold

Kunne kanskje ha kostet på seg nytt bilde av treneren da. ikke arkiv med byåsen skjorte

men 17-19 nye spillere inn Very Happy

Sterkt det Very Happy

tenknytt
Guest


Back to top Go down

Nye spillere - Page 3 Empty Re: Nye spillere

Post  ja Mon Jan 17, 2011 1:18 pm

Når man snakker om å tenke nytt... Bra jobba av Holmen å få tak i Titten, Westerhus, Haugen og KR Holmvik til april. De har jo mange kamper til sammen på de siste 2-3 sesongene!

ja
Guest


Back to top Go down

Nye spillere - Page 3 Empty Re: Nye spillere

Post  Tiril Mon Jan 17, 2011 4:38 pm

Ja, det er faktisk svært bra! Jørn Holmen & Co fortjener faktisk en del honnør nå! Holmvik, Holmvik, Westerhus og Haugen er svært gode nyheter! Gledes!

Tiril
Guest


Back to top Go down

Nye spillere - Page 3 Empty Re: Nye spillere

Post  kokk Tue Jan 25, 2011 5:10 am

Nå ser det ut som signeringen med kokken blir realitet. Han har jo ikke vært god for lfk på to sesonger, så det spørs om han blomstrer med bare urutinerte spillere rund seg..

Første treningskamp er på fredag på gaunet mot vuku. Her blir det nok målkalas og hjemmeseier med tosifra antall mål. viktig med en myk start for de unge spillerne.

noen som tørr å tippe evt startellever???

kokk
Guest


Back to top Go down

Nye spillere - Page 3 Empty Re: Nye spillere

Post  Tiril Tue Jan 25, 2011 1:05 pm

Ikke morsomt. Ikke i det hel tatt.

http://fotball.adressa.no/2div2/article191127.ece

Freddy. En legende fra Gaunet!

Tiril
Guest


Back to top Go down

Nye spillere - Page 3 Empty Treningskamp

Post  SFK-Vuku Wed Jan 26, 2011 6:35 am

"Første treningskamp er på fredag på gaunet mot vuku. Her blir det nok målkalas og hjemmeseier med tosifra antall mål. viktig med en myk start for de unge spillerne".

Må gjøre oppmerksom på at disse unge spillerne som skal bære SFk i denne sesongen, faktisk ble rundspillt i begge kamper mot Vuku forrige sesong. Siste kampen ble 5-0 til Vuku. Så tror ikke SFK skal håpe på tosiffret antall mål. Trur nok det blir jevnere enn mange tror.

SFK-Vuku
Guest


Back to top Go down

Nye spillere - Page 3 Empty Re: Nye spillere

Post  Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Page 3 of 5 Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next

Back to top

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum