S t e i n k j e r F K
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Nye spillere

Go down

Nye spillere Empty Nye spillere

Post  SFK Mon May 16, 2011 6:31 am

Olav Råstad etterlyser (med rette) nye spillere dersom klubben skal overleve i årets 2.divisjon. Hvem kan i så fall være aktuell for en overgang? Finnes det noen eldre spillere som kunne tenke seg å trappe ned, eller noen yngre som sliter benken i litt større klubber? Noen må vel være tilgjengelige? Her er mine forslag:

- Bendik Bye og Brede Moe bør man gjøre et forsøk på å hente hjem på lån til sommeren dersom de ikke får spille i Ranheim i år.
- Julien Le Bozec bør hentes hjem.
- Jonas Wiseth?
- Karl Morten Eek, spiller han fast i Bodø?
- RBK2 har kanskje noen spillere?
- Samme med Ranheim, som har 2-er laget sitt i 4.divisjon.

SFK
Guest


Back to top Go down

Nye spillere Empty nye spillere

Post  Realiste Mon May 16, 2011 6:42 am

Hvor mange år skal vi holde på med en slik "pisse i buksa" tankegang. Hente nye spillere og betale i dyre dommer for en leiesoltat en kort periode. Når den perioden er over, så er man nok en gang der man startet.

Hva er verste scenario, jo nedrykk til 3.divisjon. Hva om det for klubben er riktig på lengre sikt å ta det nedrykket, få ryddet litt i ganger og vegger og starte på nytt med en langsiktig strategi tuftet realitetene i spillermaterialet i nærområdet.

Vi trenger spillere som ønsker å blø for drakta, og som er tilgjenglige over tid. Vi trenger ingen dyre leiesoldater for å hjelpe oss å bygge ett luftslott. Vi må bygge ett solid bygg, hvor bygget er tuftet på hardtarbeidende lokale spillere, og hvor tilbygg og utstikk er lokale spillere utviklet med litt ekstra ferdigheter.

Må vi ta ett kort opphold i tredjedivisjon for å lykkes med det, ja da tar vi turen og starter allerede denne sesongen jobben med å tenke lenger enn fra uke til uke.

Realiste
Guest


Back to top Go down

Nye spillere Empty Yess!!

Post  Liker Mon May 16, 2011 10:19 am

Skulle ha vært en liker-knapp her.

Liker
Guest


Back to top Go down

Nye spillere Empty Re: Nye spillere

Post  Litjby Mon May 16, 2011 2:59 pm

Nei! Veien vi må gå er ikke via tredjedivisjon. For det første er jeg lei snakket om å rydde i korridorene. Hva befinner seg i korridorene som vi ikke allerede har ryddet og flyttet på? Hvilke muligheter får vi om vi rydder enda mer i skapet?

Jeg liker tanken til første post i denne tråden. Vi er faktisk ikke kommet lengre enn til femte serierunde og har alle muligheter til å gjøre noe med både trenersitasjonen, treningene og spillergruppa. Men vi må ta sjansen på å vise vilje og ha tro på de grepene som blir gjort. Hvis sportslig utvalg ikke har eller tar denne muligheten uten at andre utveier er forsøkt er svaret tredjedivisjon. Samtidig med tredjedivisjon faller vi ut av NFF sitt begrep som kalles toppfotball og dermed mister Steinkjer VGS sitt idrettsfag som heter spisset toppidrett fotballfag. Da ryker det en del muligheter som dessverre vil brenne mange broer. Steinkjer fotballkubb kan stå i fare for å følge Namsos og slite voldsomt for å på nytt klatre i divisjonssystemet.

Vi må begynne med å få på plass en trener. Både Arnstein Holmvik og Geir Hågensen er gode kandidater. Poenget er kanskje ikke hvem av disse som tar/får jobben, men at vedkommende får handlingsfrihet og trygghet med seg inn i gruppa. Jeg ønsker at den nye treneren får størst mulig stillingsprosent. Er en 100%-stilling økonomisk uansvarlig, håper jeg i alle fall at trenerer blir ansatt i fast halvtid. Vi har sett før at det kan lønne seg å ha et godt overblikk om hva som skjer i klubbene rundt oss, og for å tilegne seg et slikt overblikk trengs ledig tid for å sondere terrenget. Jeg ønsker at vi får en assistenttrener som er en høvding blant ungguttene. Jeg vil fortrekke Holmvik/Sakshaug eller Hågensen/PC.

Spiller som kan tenkes å ville yte en skjerv, kanskje ogsp over lengre tidsrom, finnes nok. Men vi må legge til side litt knekkebrød og tåle litt knas. Ingen vet bedre enn andre, og jeg skal etter fattig evne og dårlig fotballforståelse nevne noen spillere som jeg mener kan være aktuell.


Julien Le Bozec: Et must. Steinkjergutt som vil spille på Gulbergaunet. Har absolutt nivået inne etter to solide år i NTNUI.

Rune Sotberg: Fikk et utrivelig første-år på Gulbergaunet under Sælnes. Fortjener en ny sjanse. God fysikk, stor og strek. Kanskje spissen vi mangler?

Håkon Klæbu: Har løftet seg et hakk siden siste forsøk. Spørsmålet er om han vil satse på fotball eller om det er tid for å gjøre ferdig utdanningen et annet sted i landet.

Bendik Bye: Ja, takk til et lån fra Ranheim. Gjerne resten av sesongen

Stian Berre: Hvordan er skadesituasjonen? Kanskje han vil gjøre et comeback i gulskjorta? Sportlig sett virker i alle fall ikke Nardo å være et mye bedre valg.

Andreas Rishaug?

Sindre Leirbekk fra Namsos: Har ”grunnlaget inne” etter å ha vært på fotballakademiet i Molde for noen år siden. Solid back uten at jeg tror at han ville bli kronet i andredivisjon. Men hva er alternativene våre? Ehee… nesten ingen.

Marius Breivik fra Namsos: En spiller som Stuart Gibson blinket ut sammen med en del andre fra namdalsregionen. Har både potensial og god spilleforsåelse.

Håkon Borkmo: Har all-time scoringrekord i Namsos, men har etter det jeg skjønner ikke ”tid” til fotball.


Også var det å fiske etter såkalte enere. Hvem som kan være aktuell har jeg ingen anelse om. Kanskje kan Råstad bruke sin bekjentskapskrets for å finne ut om noen er lysten på store utfordringer? Kanskje finnes det spillere i Jämtland som vil herje i norsk andredivisjon uten at det koster hele budsjettet?
Uansett. Vi er bare midt i mai og maaange poeng kan sikres utover sommer og høst.
Men – vi må gripe sjansen før toget går!

Litjby
Litjby

Posts : 266
Join date : 2008-02-04

Back to top Go down

Nye spillere Empty Re: Nye spillere

Post  rage Mon May 16, 2011 3:44 pm

Håper ingen drar i sommer. klubben greier ikke og hente gode trønderske spillere. SFK må hente spillere i fra utlandet. helt sikkert billigst det. Tror ikke Råstad og Hogan skal få kjøre det løpet. mange gode agenter i norge som gjør slikt.Håper Holmen har noen kontakter i det miljøet.

rage
Guest


Back to top Go down

Nye spillere Empty Re: Nye spillere

Post  fakta Wed May 18, 2011 5:17 am

Etter det jeg har hørt så drar vel Eirik Nordseth til USA for å studere da han har fått stipend "over there".

fakta
Guest


Back to top Go down

Nye spillere Empty Re: Nye spillere

Post  ja Wed May 18, 2011 6:35 am

Han går mest trolig til U.S.A. ja. Men ikke sikkert ennda.. men Ola Westerhus skal kanskje til oslo også fra sommeren av. Så håper de klare å kjøpe en spillere eller flere. hva med han andre ungarern som var her sammen med juri... eller kansje han keeperen, carrol, nå når gary er skada.

spennende uten tvil. Blir artig å se om vi kan hente en par tre stykker fra trondheim/ranheim..

Girri girri....

ja
Guest


Back to top Go down

Nye spillere Empty Re: Nye spillere

Post  Titt Wed May 18, 2011 2:19 pm

Nordseth -> USA
Ovesen stikker vel? Hørte sunnmøre
Myrslo-> LFK

Vi må minst hente 4-5 gode spillere skal vi berge plassen.

Trond Iversen er vel mulig?
Eirik Leverås? Sliter benk i LFK. er en god stopper
Ole Kolset, Herjer oppi Vuku
Hente inn Oskar Malmo igjen!!!

Titt
Guest


Back to top Go down

Nye spillere Empty Re: Nye spillere

Post  exx Wed May 18, 2011 2:30 pm

kainn vell itj heint inn ein som allerede e der vell !!!!!!!!!!

exx
Guest


Back to top Go down

Nye spillere Empty Re: Nye spillere

Post  Titt Thu May 19, 2011 12:46 am

Åkei. Han er her enda da ja Wink d va bra. Hørt snakk i at han ble kastet ut av klubben sist uke pga en takling.

Titt
Guest


Back to top Go down

Nye spillere Empty Re: Nye spillere

Post  Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Back to top

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum