S t e i n k j e r F K
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Hvor er han?

4 posters

Page 1 of 2 1, 2  Next

Go down

Hvor er han? Empty Hvor er han?

Post  Tore Myr Sun Mar 09, 2008 7:35 am

Har sett litt på noen SFK-kamper og treninger men har ikke sett Myrslo i det heletatt.
TMM sa at han var på tur til Strindheim men han var jo ikke med på troppen til gjestene i går..
Er han på 2èr laget til strindheim?

Tore Myr
Guest


Back to top Go down

Hvor er han? Empty Re: Hvor er han?

Post  Jørn Sun Mar 09, 2008 7:37 am

Dette ble feil.. Subjekt skulle være Tore Myrslo men var uheldig og skrev Tore Myrslo som username :S
Det er jeg som startet tråden

Jørn
Guest


Back to top Go down

Hvor er han? Empty Re: Hvor er han?

Post  spiller Sun Mar 09, 2008 8:14 am

Tore ønsker seg til Strindheim, og kommer til å flytte til Trondheim uansett hva som skjer. Men SFK ønsker ikke å slippe Tore, noe som fører til at Tore enten går til Strindheim eller legger opp.

spiller
Guest


Back to top Go down

Hvor er han? Empty Re: Hvor er han?

Post  Nsken Sun Mar 09, 2008 11:50 am

Er det virkelig noe som heter " vil ikke slippe" i en middelmådig 2. divisjonsliga?
Hvis Tore ønsker seg til Strindheim, la gutte få lov til det da. Hvis SFK ikke er attraktiv nok, så er det vel ikke nødvendig å tvinge gutten til å legge opp?

Nsken
Guest


Back to top Go down

Hvor er han? Empty Re: Hvor er han?

Post  Fostad Sun Mar 09, 2008 12:42 pm

Helt enig, Nsken

Fostad
Guest


Back to top Go down

Hvor er han? Empty Re: Hvor er han?

Post  Stakkars Sun Mar 09, 2008 1:09 pm

Stakkars Strindheim. Tror dere virkelig det laget vil ha en middelmådig tredjedivisjonsspiller med ryggplager i stallen... neppe! Shocked

Stakkars
Guest


Back to top Go down

Hvor er han? Empty Re: Hvor er han?

Post  org Sun Mar 09, 2008 2:47 pm

60-80 assist, 20-25 mål på 4 sesonger.. la han gå. ikke go nok

org
Guest


Back to top Go down

Hvor er han? Empty Re: Hvor er han?

Post  janbanan Sun Mar 09, 2008 6:36 pm

Tore Myrslo i form er god nok for alle 2.div-lagene i Norge.
Det er flere faktorer som har gjort at han ikke har vært der på en stund; ryggproblemer, mistillit til treneren, og det faktum at det nok var lettere å spille på et lag i medgang. Under Kjell Fiskes første år var laget utrolig solid, og Høgaas, Ertsås og Myrslo var fantastiske der fremme. Men man kan ikke lage gull av gråstein. Det at de fremme var gode, var et resultat av at resten av laget også gjorde en meget god jobb. Det handler om å komme i gode posisjoner og situasjoner, og som kantspiller er disse to faktorene essensen i spillet. Jeg sier ikke at dagens SFK-lag er dårlig, hverken de fremme eller de bak, men at laget holdt et høyere nivå i forhold til motstanderne for et par år siden er det ingen som kan benekte; en tabell lyver aldri.

Poenget er at Tore har vist at han holder et høyt nivå, og at han kan komme dit igjen om han skifter treningsmiljø. Å spille for Strindheim er nok siste sjanse for Tore dersom han ønsker å komme et steg videre i fotballkarrieren. Får han muligheter for et lag i medgang, vil nok selvtillit, motivasjon og matchform stige som aldri før.

Både Tore og SFK kan tjene på en slik overgang; for Tore er årsaken åpenbar, for klubben sitter den litt dypere. At en klubb har en spiller som ikke ønsker å spille for dem er i seg selv ikke bra. At Tores plass åpnes for noen andre, kanskje en ung, sulten tenåring, er noe som kan føre til en fremtidig storspiller for klubben. Dersom det ikke finnes noen som kan fylle plassen hans, så får i alle fall sportslig utvalg litt bedre tid til å sondere terrenget etter en forsterkning.


Ikke vet jeg hva som er blitt sagt mellom Tore og klubben i denne saken, og det er mulig at en løsning er like rundt hjørnet. Men ryktene og ordene på gata (Ja, det høres kulere ut når man sier "word on the street" på engelsk), peker i den retning at jeg har et poeng med det jeg skriver. Det er i hvert fall trist dersom sagaen ender med et par fotballsko på hylla, og en klubb med et rykte for å ikke vise godvilje når det gjelder deres spillere. Noen ganger må man se seg selv i speilet og innse at 2.div bare er 2.div.

Dersom Tore forlater oss, så kan vi ikke annet enn å ønske ham lykke til, og samtidig takke for det arbeidet han har lagt ned i løpet av de siste årene.

janbanan
Guest


Back to top Go down

Hvor er han? Empty Re: Hvor er han?

Post  Litjby Mon Mar 10, 2008 3:19 am

janbanan wrote:Tore Myrslo i form er god nok for alle 2.div-lagene i Norge.
Det er flere faktorer som har gjort at han ikke har vært der på en stund; ryggproblemer, mistillit til treneren, og det faktum at det nok var lettere å spille på et lag i medgang. Under Kjell Fiskes første år var laget utrolig solid, og Høgaas, Ertsås og Myrslo var fantastiske der fremme. Men man kan ikke lage gull av gråstein. Det at de fremme var gode, var et resultat av at resten av laget også gjorde en meget god jobb. Det handler om å komme i gode posisjoner og situasjoner, og som kantspiller er disse to faktorene essensen i spillet. Jeg sier ikke at dagens SFK-lag er dårlig, hverken de fremme eller de bak, men at laget holdt et høyere nivå i forhold til motstanderne for et par år siden er det ingen som kan benekte; en tabell lyver aldri.

Poenget er at Tore har vist at han holder et høyt nivå, og at han kan komme dit igjen om han skifter treningsmiljø. Å spille for Strindheim er nok siste sjanse for Tore dersom han ønsker å komme et steg videre i fotballkarrieren. Får han muligheter for et lag i medgang, vil nok selvtillit, motivasjon og matchform stige som aldri før.

Både Tore og SFK kan tjene på en slik overgang; for Tore er årsaken åpenbar, for klubben sitter den litt dypere. At en klubb har en spiller som ikke ønsker å spille for dem er i seg selv ikke bra. At Tores plass åpnes for noen andre, kanskje en ung, sulten tenåring, er noe som kan føre til en fremtidig storspiller for klubben. Dersom det ikke finnes noen som kan fylle plassen hans, så får i alle fall sportslig utvalg litt bedre tid til å sondere terrenget etter en forsterkning.


Ikke vet jeg hva som er blitt sagt mellom Tore og klubben i denne saken, og det er mulig at en løsning er like rundt hjørnet. Men ryktene og ordene på gata (Ja, det høres kulere ut når man sier "word on the street" på engelsk), peker i den retning at jeg har et poeng med det jeg skriver. Det er i hvert fall trist dersom sagaen ender med et par fotballsko på hylla, og en klubb med et rykte for å ikke vise godvilje når det gjelder deres spillere. Noen ganger må man se seg selv i speilet og innse at 2.div bare er 2.div.

Dersom Tore forlater oss, så kan vi ikke annet enn å ønske ham lykke til, og samtidig takke for det arbeidet han har lagt ned i løpet av de siste årene.

cheers Tiltredes - faktisk som jeg skulle skrevet det selv. Mye fornuftig i det du skriver her!
Litjby
Litjby

Posts : 266
Join date : 2008-02-04

Back to top Go down

Hvor er han? Empty Re: Hvor er han?

Post  Elgen Mon Mar 10, 2008 3:45 am

helt enig. han har gjort veldig mye bra for klubben

Elgen
Guest


Back to top Go down

Hvor er han? Empty Re: Hvor er han?

Post  Nsk Mon Mar 10, 2008 4:08 am

KJEMPE-ENIG! cheers

Nsk

Posts : 168
Join date : 2008-02-11

Back to top Go down

Hvor er han? Empty Re: Hvor er han?

Post  Litjby Mon Mar 10, 2008 4:30 am

NSK! Trivelig at du er tilbake på nytt forum du også!
Litjby
Litjby

Posts : 266
Join date : 2008-02-04

Back to top Go down

Hvor er han? Empty Re: Hvor er han?

Post  Nsk Mon Mar 10, 2008 4:37 am

Litjby wrote:NSK! Trivelig at du er tilbake på nytt forum du også!
Greitt å ha med sæ sesongoppkjøringa, å sjå ka som røre sæ i klubben. E jo itj alt man får feska ut av kjentfolk som e i miljøet. Må jo innom her, fer å få hør siste nytt, sjøl om ikke alt heng helt på greip, bestandig Rolling Eyes
Glede mæ no t sesongstart æ værtfall. Håpe på ein bra sesong, å at vi gjør d godt.

Nsk

Posts : 168
Join date : 2008-02-11

Back to top Go down

Hvor er han? Empty Re: Hvor er han?

Post  Jørn Mon Mar 10, 2008 7:35 am

Ja la gtten dra ut en tur.. Han kommer garrantert tilbake med ny giv for klubben i sitt hjerte.

Jørn
Guest


Back to top Go down

Hvor er han? Empty Re: Hvor er han?

Post  Elgen Mon Mar 10, 2008 9:17 am

har han blitt gammel? er du over 20 år er du jo for gammel for sfk. se på stallen da!

Elgen
Guest


Back to top Go down

Hvor er han? Empty Re: Hvor er han?

Post  Nsk Mon Mar 10, 2008 9:22 am

Teit utsagn. Ingen er over 20 er for gammel til å spille for SFK. Regner med at for å tjene til livets opphold etter man passerer 20, er man nødt til å ha en jobb. Tipper det er vanskelig å brødfø seg selv og familien med å spille i 2. divisjon. Jobb og familie tar litt tid, og det finnes ikke mange som vil forsake dette, for å spille fotball. For det tar mye tid og krefter, det å være på topp i 2. divisjon.

Nsk

Posts : 168
Join date : 2008-02-11

Back to top Go down

Hvor er han? Empty Re: Hvor er han?

Post  Jørn Mon Mar 10, 2008 11:11 am

Regner med at Gibson er borte når/hvis Myrslo kommer tilbake. Da vil Myrslo spille igjen for SFK

Jørn
Guest


Back to top Go down

Hvor er han? Empty Re: Hvor er han?

Post  Jørn Wed Mar 12, 2008 2:20 am

VIL BORT: Tore Myrslo er lite lysten på å fullføre kontrakten han har med Steinkjer Fotballklubb. – Sjansen er 60/40 for at jeg spiller for en annen klubb i år, sier 23-åringen.
Myrslo tapt for SFK


Tore Myrslo (23) har trolig spilt sin siste kamp for Steinkjer FK. Får han ikke flytte på seg, legger han i verste fall opp.
ANDERS SETTEN asetten@t-a.no / Tlf. 41 20 03 50

Den ryggplagede 23-åringen har ikke vært på banen i noen av SFKs treningskamper til nå oppkjøringen, og én måned før seriestart ønsker Myrslo seg bort fra klubben.
– Jeg vil riktig nok ikke utelukke at jeg fortsetter i SFK, men akkurat nå er sjansene 60/40 for at jeg ikke gjør det, sier Tore Myrslo.



– Må komme til oss

Sportslig leder i Steinkjer Fotballklubb, Jørn Holmen, vil ikke kommentere Myrslos ønske, all den tid det ikke kommer direkte til klubben fra spilleren selv.
– Tore har ikke sagt noe om dette til oss. Derfor kan jeg ikke si noe om hvordan vi stiller oss til at han vil skifte klubb, sier Holmen.
– Men er SFK tjent med å ha en spiller som ønsker seg bort?
– Overhodet ikke, sier Holmen.
Men skulle SFK imidlertid stikke kjepper i hjulene for en overgang til en annen 2. divisjonsklubb – hvilket trolig er lite sannsynlig – kan utfallet bli at 23-åringen legger opp.



Har amatørkontrakt

– Det kan godt skje. Jeg er veldig motivert for å prøve noe nytt, og har lyst til å flytte til Trondheim. Jeg håper derfor at Steinkjer aksepterer at jeg vil bort, sier Myrslo.
23-åringens kontrakt går imidlertid ut først etter 2009-sesongen. Men fordi Myrslo har amatørkontrakt – og ikke proffkontrakt – med SFK, kan klubben havne i en situasjon der de blir nødt til å la spilleren gå. En spiller med amatørkontrakt kan ikke nektes overgang til en klubb hvor han inngår profesjonell kontrakt.
2. divisjonskollega Strindheim er akkurat nå den heteste kandidaten til å sikre seg kantspillerens tjenester i 2008.
Daglig leder Lars Grevskott i Strindheim bekrefter at klubben har kontaktet Steinkjer i håp om å få tillatelse til å gå i dialog med Myrslo.
– Så langt jeg har oversikt, kan jeg ikke se at vi har mottatt et svar, sier Grevskott.
– Følger ikke reglene
Jørn Holmen bekrefter at han har mottatt en epost fra Strindheim, men ser mer på henvendelsen som et varsel mer enn en forespørsel.
– Eposten inneholdt én setning, der Strindheim varsler at de akter å snakke med Tore. Strindheim må forholde seg til reglene, sier Jørn Holmen.
Strindheim-trener Tor Leirstein ser på Myrslo som en spennende spiller, og håper partene får mulighet til å snakke direkte sammen.
– Myrslo er en bra spiller, som vi gjerne kan tenke oss å se nærmere på. Vi ønsker ikke å «rappe» spillere fra de andre 2. divisjonsklubbene, men så lenge henvendelsen kommer fra spilleren selv, blir det en annen sak, sier Leirstein.

Jørn
Guest


Back to top Go down

Hvor er han? Empty Re: Hvor er han?

Post  Nsk Wed Mar 12, 2008 9:30 am

Er Jørn Holmen en "bremsekloss" ift spillere som ønsker nye og andre utfordringer?
Det er vel ikke HELT nødvendig, eller?

Nsk

Posts : 168
Join date : 2008-02-11

Back to top Go down

Hvor er han? Empty Re: Hvor er han?

Post  Jerry Ju Wed Mar 12, 2008 10:08 am

Heilt utroli av SFK... Trur sæ som ein storklubb"!""

Jerry Ju
Guest


Back to top Go down

Hvor er han? Empty Re: Hvor er han?

Post  elgen Wed Mar 12, 2008 1:01 pm

Jeg skjønner at de prøver å holde på sine beste spillere, men når styre er så dumme å gir spillerne amatørkontraker så kan dette skje. Sfk kan ikke stoppe en evt overgang.

elgen
Guest


Back to top Go down

Hvor er han? Empty Re: Hvor er han?

Post  buen Sat Mar 15, 2008 5:18 am

Fredrik Høgaas er også på tur av av klubben sies det. er strindheim som er på banen her også Shocked

buen
Guest


Back to top Go down

Hvor er han? Empty Re: Hvor er han?

Post  gottis Sat Mar 15, 2008 5:24 am

Da får de legge penger på bordet, da Høgaas har proffkontrakt

gottis

Posts : 57
Join date : 2008-02-05

Back to top Go down

Hvor er han? Empty Re: Hvor er han?

Post  kås Sat Mar 15, 2008 5:38 am

Tror allerede de må vurdere diktator stuart æ..la kjell ta over! Alle snakker om ka dyrt det blit for sfk og sparke han..men det e eneste løsninga,flere spillere som desverre e meget misfornøyde allerede!!

kås
Guest


Back to top Go down

Hvor er han? Empty Re: Hvor er han?

Post  heiaSFK Thu May 08, 2008 11:55 am

Ryktene sier at Myrslo er tilbake på trening og villig til å satse på SFK igjen.

Håper dette stemmer, da det er for ille at en i utgangspunktet så god spiller skal gå uten å spille fotball. Dessuten, det er alltid plass til en målfarlig og hurtig ving.

Krysser fingerne for at ryktene stemmer.

heiaSFK

Posts : 40
Join date : 2008-03-24

Back to top Go down

Hvor er han? Empty Re: Hvor er han?

Post  Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Page 1 of 2 1, 2  Next

Back to top

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum