S t e i n k j e r F K
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Hva må gjøres for å begynne å vinner kamper?

3 posters

Go down

Hva må gjøres for å begynne å vinner kamper? Empty Hva må gjøres for å begynne å vinner kamper?

Post  Nsk Mon Jun 30, 2008 1:36 pm

Sommerferie på gang, og tåa til Ovesen må bli frisk i løpet av nærmeste fremtid. Vi trenger den på back-plass. Flytt Holmvik framover, få han i toppform og overbevis gutten om at han skal begynne å score mål. La Hogan slippe å sitte på driter`n i stedet for å stå i mål. Ikke selg Eek og Bye til noen... La Gison få fortsette sommerferien. Gjerne til evig tid om nødvendig.
Har vi ambisjoner om å klatre oppover tabellen, må noe i alle fall gjøres.

Flere tips er velkomne, og mottas med takk.

Nsk

Posts : 168
Join date : 2008-02-11

Back to top Go down

Hva må gjøres for å begynne å vinner kamper? Empty Forholdsvis enig

Post  Bananbja Mon Jun 30, 2008 5:19 pm

Gibson har enda til gode å bevise noe som helst, og bør ikke satses mer på etter mitt skjønn. Flott og få Holmvik fremover på banen, hvor han virkelig utgjør en trussel. Selv om han har gjort en ok jobb som VB er det ikke det han kan best.

Det bør vel også gjøres et hederlig forsøk på å få PC til å hjelpe til i høstsesongen, gjerne også Titten hvis mulig. Man bør vel egentlig legge inn en forespørsel på Finn.no om noen har en stopper og en høyreback å selge.

Hogan (i mangel av bedre alternativ)
Titten, PC, Eek, Ovesen
Myrslo, Bøkestad, Rezmanyi/Rishaug, Holmvik
Bye, Høgaas

Trener : Tom Nordlie Smile

Vet det er lenge til jul, men..........

Bananbja
Guest


Back to top Go down

Hva må gjøres for å begynne å vinner kamper? Empty Re: Hva må gjøres for å begynne å vinner kamper?

Post  Jensen Mon Jun 30, 2008 6:38 pm

Enig i at Holmvik bør spille på midtbanen. Hogan synes jeg er utrolig god, og jeg ville ikke byttet han mot noen annen keeper i 2. div.
Vet ikke hvor mye Titten har trent, men hans rutine kan være avgjørende. PC hadde vært topp!!

Hogan
Titten - PC - Eek - Ovesen
Myrslo/Wiseth - Bøkestad - Rishaug - Holmvik
Høgaas
Bye

Dette laget bør slå godt fra seg!!

Jensen
Guest


Back to top Go down

Hva må gjøres for å begynne å vinner kamper? Empty Uenig

Post  Litjby Tue Jul 01, 2008 12:53 am

Ikke enig i at vi skal børste støvet av gamle helter. PC hadde sikkert nesten gått rett inn, men dog...
Det hadde selvsagt også vært koselig med Tom Holmen og Yngve Sakshaug på midtbanen, men tror nok vi skal satse på de vi har... Razz

Vi trenger trygghet i det bakerste leddet inkludert keeper. I utgangspunktet syns jeg vi har ei bra forsvarekke i år. Eek, Benum, Ovesen, Westrum, Brenne, Wiseth, Holmvik og Hogan - men ting har sjedd - noen er skadet og andre har fått nye roller. Hvis Eek forsvinner trenger vi en ny stopper. Noen forslag?

Sindre Leirbekk fra Namsos? ... men han skal vel til Molde å gå skole og MFK-akademi.

Jeg vil uansett ha "nye" spillere som har lyst til å vise seg fram. tror det er langt bedre enn gamle helter.
Benjamin Waadahl, Espen Sotberg og ikke minst Andreas Skeie er spillere vi bør kunne prøve å signerere i sommer. Men forutsetningene til de første tilsier vel at en annen må forsvinne først...


Last edited by Litjby on Tue Jul 01, 2008 1:59 am; edited 1 time in total
Litjby
Litjby

Posts : 266
Join date : 2008-02-04

Back to top Go down

Hva må gjøres for å begynne å vinner kamper? Empty Re: Hva må gjøres for å begynne å vinner kamper?

Post  Potetper Tue Jul 01, 2008 1:11 am

Kloke ord, Litjby. Forsvaret har vært ujamt, men det e totalt feil å gi dæm aill skylda når SFK tape. Æ mein dæm e ber i år einn i fjor. Lik viktig e at laget itj greie å etabler kontroll på midtbanen. Da får forsvaret ein slitsom jobb. Angrepet te Steinkjer jobbe som regel hardt, men e det godt nok når dæm misse på så mang sjansa som i f.eks. Byåsen-kampen.

Potetper
Guest


Back to top Go down

Hva må gjøres for å begynne å vinner kamper? Empty Uforståelig

Post  Bananbja Tue Jul 01, 2008 3:20 am

Skjønner ikke at det er mulig å forsvare et forsvarspill som har sluppet inn 17 mål på de fire siste kampene. Her må man se at noe er radikalt feil, spillere, trener, eller begge deler. Fremover på banen lager vi stort sett de målene vi skal.

Tror at hvis vi skal unngå at neste års motstandere heter Rissa, Neset, og Tynset, må man gjøre noen tiltak. Og da bør man satse på ting man vet fungerer, fremfor uvissheter (les nye spillere).

Selvsagt er også jeg for helt nye spillere, men ikke som redningsmenn, snarere et suppliment.

Forresten synd at det ikke fungerer bak, for fremover på banen er vi fullt på høyde med de beste. Se bare på Levanger, de er særs begrensede i sitt offensive spill, men har trygghet i keeper og forsvarsledd.

Håper tiltak blir gjort forholdsvis raskt ellers går det galt.

Bananbja
Guest


Back to top Go down

Hva må gjøres for å begynne å vinner kamper? Empty Re: Hva må gjøres for å begynne å vinner kamper?

Post  Litjby Tue Jul 01, 2008 3:51 am

Bananbja wrote:Skjønner ikke at det er mulig å forsvare et forsvarspill som har sluppet inn 17 mål på de fire siste kampene. Her må man se at noe er radikalt feil, spillere, trener, eller begge deler. Fremover på banen lager vi stort sett de målene vi skal.

Tror at hvis vi skal unngå at neste års motstandere heter Rissa, Neset, og Tynset, må man gjøre noen tiltak. Og da bør man satse på ting man vet fungerer, fremfor uvissheter (les nye spillere).

Selvsagt er også jeg for helt nye spillere, men ikke som redningsmenn, snarere et suppliment.

Forresten synd at det ikke fungerer bak, for fremover på banen er vi fullt på høyde med de beste. Se bare på Levanger, de er særs begrensede i sitt offensive spill, men har trygghet i keeper og forsvarsledd.

Håper tiltak blir gjort forholdsvis raskt ellers går det galt.

Helt klart, ingen redningsmenn - men alternativ og tillegg.
Ellers er jeg helt enig med deg for en gang skyld Bananbj. Spillerene har vi, angrepet er sterkt og midtbanen bør kunne fungere. Jeg savner fortsatt bindeledet midtbane/forsvar, men Rishaug takler innimellom denne jobben bra. Savner som tidligere sagt en "legg-kakker" og et uromoment på midtbanen. Tenker da på typer som Tom Holmen, Fimpen, Kristian Tanem. Bøkestad er meget god i den rollen når det fungerer, men det krever at laget rundt han fungerer.
Så, tilbake til forsvaret: Noe må noe gjøres. Bang. Enkelt og greit. Brenne og Eek er gode nok, helt klart. Benum også, men da med Brenne som makker. Fungerte det bedre med Eek på back? Ovesen er snart tilbake, og Wiseth gjør en god jobb på midbanen.

Hm.. Da blir det slik:

Hogan
Eek - Benum - Brenne - Ovesen
Wiseth - Rishaug - Bøkestad - Holmvik
Bye - Høgaas

Hvis Brenne er lyskeskadet igjen kan vi prøve Westrum på stopperplass sammen med Benum, og senke Rishaug ned til def. midtbane. Litt usikker på om Rezmanyi fortjener benkplass. Han leverer bestandig, selv om han ikke utmerker seg. Myrslo og Rezmanyi blir da faktisk superreserver...
Hvis Brenne er lyskeskadet igjen over feiren, la Westrum og Benum spille stoppere. Very Happy
Litjby
Litjby

Posts : 266
Join date : 2008-02-04

Back to top Go down

Hva må gjøres for å begynne å vinner kamper? Empty Re: Hva må gjøres for å begynne å vinner kamper?

Post  Potetper Tue Jul 01, 2008 5:37 am

Banan e for fokusert på kvar enkel lagdel, og ser itj sammenheng i det som skjer på banen. Å slæpp inn så mang mål som SFK har gjort e åpenbart ikke bra. Poenget e at baklængsmål aldri e forsvarets ansvar aleine. Litjby har heilt rett: Uten en midtbane som kan gi forsvaret ro og skap balanse bli det vanskelig. Tru ikke det e nån løsning å sætt Eek som back. Guten e god, men har for lite fart til en sånn rolle. Ka med å bruk hainn som defensiv midtbane?

Enig med Banan i at det scores mange mål. Det er bra! Men æ meine fortsatt at uttællingsprosenten e aillt for lav.

Potetper
Guest


Back to top Go down

Hva må gjøres for å begynne å vinner kamper? Empty Re: Hva må gjøres for å begynne å vinner kamper?

Post  Piters Tue Jul 01, 2008 6:50 am

Helt enig med Litjby og potetper.
Sett Eek som ein defansiv midtbane, tru det hadd verri topp. Rishaug bli litt for veik i ein sånn rolle

Piters

Posts : 12
Join date : 2008-03-23

Back to top Go down

Hva må gjøres for å begynne å vinner kamper? Empty jaha?

Post  Bananbja Tue Jul 01, 2008 7:37 am

For det første vil jeg ha meg frabedt at jeg ikke ser sammenhengen mellom de ulike lagdelene. Det hjelper da ffint lite med sammenheng når de aller fleste av baklengsmålene kommer av store personlige feil av forsvarsfireren og keeper.

Når det er sagt kan jeg osgå se nytten av å prioritere et defensivt midtbaneanker, for så å kunne slippe løs Bøkestad og kantspillere i større grad.

Men jeg er uenig i valget av Eek som det ankeret. Eek må inn i midtforsvaret, fordi, spiller vi med Brenne og Benum i midten får vi valget mellom to onder. 1 står de høyt blir bakrommet for stort og deres fart altfor liten. 2 ligger de lavt blir strekken i laget alt for stor, og det blir alt for enkelt å spille gjennom lagdelene våre. Eek må spille stopper både pga at han er noe hurtigere, samt erfaren sin unge alder til tross, i denne rollen.

Valget som defensivt anker synes JEG bør være Rezmanyi. Han har ro til å være spillefordeler, forholdsvis sterk i kroppen, og god i lufta (noe han viste mot Molde da han knuste en spiller som Berg Hestad i de fleste dueller). Bruk sommeren til å drill han i denne rollen.

PS. Jeg mener fortsatt man bør kunne prøve og hente PC til kun denne høstsesongen, man trenger litt rutine i de bakre ledd.

Bananbja
Guest


Back to top Go down

Hva må gjøres for å begynne å vinner kamper? Empty Re: Hva må gjøres for å begynne å vinner kamper?

Post  Litjby Tue Jul 01, 2008 12:25 pm

Uhm.. den tanken var ikke så dum. Rezmanyi som midtbaneanker. Den oppgaven tror jeg faktisk har kunne tatt med bravur. Mulig du har en god løsning der, Banan! Smile

Da stiller vi slik etter ferien:

------------- Hogan --------------
Wiseth - Eek - Brenne - Ovesen
------------Rezmanyi ------------
Rishaug --- Bøkestad -- Holmvik
---------- Høgaas ----------------
----------- Bye -------------------

Men jeg er redd det blir litt av den diamantoppstillinga vi hadde tidlig i mai. Er også redd at midtbanen vil slite med å knytte lagdelene sammen. Da må iallefall både Bøkestad og Høgaas jobbe som helter. Noe jeg forøvrig tror de er innstlit på.

Det hadde vært morsomt å se PC i guldrakta igjen - men jeg tror nok det toget er gått. Jeg er faktisk i tvil om at han holder godt nok nivå nå. Kanskje er både motivasjon og treningslyst borte, og vi skal ikke glemme at han sliter på kunstgress og har vært mye skadet. Men helt klart; Jeg savner en med hans fart i midtforsvaret.

Jeg tror det er farta vi mangler aller mest i midtforsvaret nå. Eek er stabil og god, Benum er tøff i duellene og Brenne er en meget god igangsetter... men felles for dem alle er at de ikke er spesielt raske. Holmvik har løpt opp en del baller fra backplass i de siste kampene, men vi trenger farta hans fremover.
Jeg ser at Westrum har litt mer fart i kroppen enn de andre, så jeg har faktisk litt tro på at den gutten blir en meget habil stopper etterhvert.
Litjby
Litjby

Posts : 266
Join date : 2008-02-04

Back to top Go down

Hva må gjøres for å begynne å vinner kamper? Empty huff

Post  neinei.. Tue Jul 01, 2008 1:16 pm

Litjby: Rishaug må ikke spille høyre... han har prestert godt sentralt i år, og om den formasjonen skal spilles så må enten bøkestad sendes på høyre, eller Wiseth istedet for Rishaug. Rishaug trives rett og slett ikke der... det har vi sett mange ganger....

neinei..
Guest


Back to top Go down

Hva må gjøres for å begynne å vinner kamper? Empty Re: Hva må gjøres for å begynne å vinner kamper?

Post  Litjby Tue Jul 01, 2008 2:33 pm

neinei.. wrote:Litjby: Rishaug må ikke spille høyre... han har prestert godt sentralt i år, og om den formasjonen skal spilles så må enten bøkestad sendes på høyre, eller Wiseth istedet for Rishaug. Rishaug trives rett og slett ikke der... det har vi sett mange ganger....

Du har helt rett. Det er bare det at jeg gjerne vil ha Bøkestad sentralt. Hm... Myrslo er jo et annet alternativ selvsagt, men da benkes Rishaug - og det går ikke.
Det finnes et alternativ;

------------- Hogan --------------
Wiseth - Eek - Brenne - Ovesen
------------ Rishaug -------------
Myrslo --- Bøkestad --- Holmvik
---------- Høgaas ----------------
------------ Bye ------------------

Nærmer vi oss et vinnerlag?



Shocked
Litjby
Litjby

Posts : 266
Join date : 2008-02-04

Back to top Go down

Hva må gjøres for å begynne å vinner kamper? Empty Re: Hva må gjøres for å begynne å vinner kamper?

Post  Potetper Tue Jul 01, 2008 11:32 pm

Sorry Litjby, men jeg kan ikke se at forslaget ditt binder sammen forsvaret og midtbanen. I praksis er det jo (nesten) dagens lagoppstilling du foreslår. Jeg tror at Eek på midten er bedre medisin. Så kan Westrum spille stopper sammen med Brenne.

Potetper
Guest


Back to top Go down

Hva må gjøres for å begynne å vinner kamper? Empty hm

Post  stokken Wed Jul 02, 2008 10:13 am

Nå er jeg faktisk enig med deg litjby.. La nå Andreas få spille seg varm sentralt.. Litt tidlig for Myrslo enda kanskje, men når formen kommer... for å si det sånn.. tror ikke Korsvolls Bjørn Pickhardt ønsker å møte han igjen... Sover visstnok fortsatt dårlig etter møtet i 2006.

Ankepunktet er faktisk for min del om Eek og Brenne blir litt for like.. Så antydninger til det mot Byåsen synes jeg.. Men der har vi ikke noe bedre å komme med rett og slett. Jeg synes ikke Westrum holder det nivået enda heller.. Og Benum er jeg og skeptisk til, med mindre han begynner å roe seg ned med ballen i beina.

Ellers.. Veldig interessant:)

stokken
Guest


Back to top Go down

Hva må gjøres for å begynne å vinner kamper? Empty Re: Hva må gjøres for å begynne å vinner kamper?

Post  Nordmann Thu Jul 03, 2008 1:09 am

Det ligner på at vi har fått et keepertalent inn i klubben afro Adjø Hogan jocolor Vi må nok forsterke stallen i løpet av sommeren fortsatt. PC, kom igjen og hjelp oss king

Nordmann
Guest


Back to top Go down

Hva må gjøres for å begynne å vinner kamper? Empty Re: Hva må gjøres for å begynne å vinner kamper?

Post  ... Sun Jul 06, 2008 6:23 am

Hva med Wiset som stopper i lag me eek?

...
Guest


Back to top Go down

Hva må gjøres for å begynne å vinner kamper? Empty Re: Hva må gjøres for å begynne å vinner kamper?

Post  heh Sun Jul 06, 2008 6:36 am

tror username'et ditt sier alt egentlig.

...

heh
Guest


Back to top Go down

Hva må gjøres for å begynne å vinner kamper? Empty Re: Hva må gjøres for å begynne å vinner kamper?

Post  Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Back to top

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum