S t e i n k j e r F K
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Alt er vel!

Go down

Alt er vel! Empty Alt er vel!

Post  Tiril Sat Apr 09, 2011 2:32 am

Da er det på tide å slå litt oppover. Både for klubben og for oss som bryr oss om klubben har det vært tøffe tak den siste tiden. Jeg har lyst til å kommentere litt rundt tingene som har skjedd og, endelig, litt om den nært forestående seriestarten mot Tiller. Først vil jeg gis ros til styre og stell for at de kom til enighet med Stein Blengsli i forhold til trenerjobben. Jeg tviler overhodet ikke på Stein sine fotball-kvaliteter, men denne gangen falt ikke bitene nok på plass. Styret har langt på vei innrømmet at de vurderte feil angående trenerens tilstedeværelse på treningene, og når Stein i tillegg mistet tilliten i spillergruppa var en avgang den eneste riktige avgjørelsen for begge parter.

Nok om det. I dag ledes gutta av Raastad og Singsaas – kanskje mitt ”dreamteam”.
Mye ligger til rette for at SFK tar av for stormen, krysser mot vinden og viser at det er i motbakke det går oppover!

Og så, en annen faktor. Øyh! Allting (tok den?) er ikke bedre på Moan. Riktignok har de en rigid trener som har vært flink til å gjennomføre strenge holdningsendringer til spillere, og som til dels har lykkes med å hente noen nye spillere. Men i den mosen ligger det nok noen ugler på lur. Vi skal ikke lenger tilbake enn i fjor før det var ganske turbulent rundt keeperplassen, en assistenttrener og midtbanegeneral som forlot laget og en tidligere spydspiss som brummet om forholdene. De har vært flinke til å holde problemene litt gjemt i brakka på Moan. Spørsmålet som må stilles er hvorfor det er t sånn at LFK får holde på sine hemmeligheter. Men – det skal ikke mer enn 3 tap på rad før situasjonen er en helt annen. Og økonomien til LFK – hvordan er det egenlig med den? Kyllingrekka til LFK er veldig avhengig av at Andreas Skeie fungerer – og han er en humørspiller av dimensjoner. Ta dere i merke mine ord, det kan godt hende jeg får mer rett enn dere aner.

Mitt tips er at vi får en sesong som kan ligne litt på 2005. Mange nye spillere, mye tap i oppkjøringen og på papiret en litt rufsete bakrekke. Men, og her kommer poenget, vi er svært godt trent under Haagensens ledelse akkruat som vi var under Fiske sitt treningsregime. Mengdetreningene slapp taket i forrige uke og da kommer overskuddet. Et overskudd som vil bli brukt til å slå Tiller på bortebane. Tips? 1-4.

Jeg gleder meg!
Lykke til!

Tiril
Guest


Back to top Go down

Alt er vel! Empty trykkfeil, ikke skrivefeil.

Post  Toril Sat Apr 09, 2011 3:38 am

Kjære Tiril.
Tusen takk for et herlig innlegg i debatten om "tingenes tilstand" noen få timer før pipa får en annen lyd.
Du er visst en av få fotballsupportere som har ordets makt din i besittelse. Mye rart er skrevet om SFK i vinter, mye tull er tastet inn i fylla, bare for å erge og få tilbakemeldinger. Ikke helt umulig at endel innlegg har biltt skrevet av såkalte lfk-supportere.

Uansett lykke til med dagen!!

Toril
Guest


Back to top Go down

Alt er vel! Empty Re: Alt er vel!

Post  bak mål Sat Apr 09, 2011 3:42 am

bak mål.sjønner ikke at du gidder og gjette va som skjer i levanger. skal du prøve og få TA på banen der? E det du som e muldvapen som sitter på klubbhuset og gir TA innformasjon om alt som skjer i klubben? i vertfall rart at TA vet mere om ka som skjer enn ledelsen.



bak mål
Guest


Back to top Go down

Alt er vel! Empty Div.

Post  Foranmål Sat Apr 09, 2011 6:13 am

Man trenger vel ik å være rakettforsker
For å få med seg det som skjer på Gaunet. :-P

Foranmål
Guest


Back to top Go down

Alt er vel! Empty Re: Alt er vel!

Post  Tiril Sat Apr 09, 2011 11:56 am

Tipset ble feil, desverre. Men etter rapportene å dømme var det mye positivt å ta med seg etter en, for å si det mildt, hektisk oppladning til seriestart. Vi hadde mye av banespillet, men hadde ufkals og var var udyktig foran begge mål. Enkle mål imot og litt stang ut i andre enden av banen. Men til det gledelige: Vi hadde 5 debutanter på banen i dag! Når skjedde det sist? Hørte jeg noen si 2005? Forresten - hva skjedde i sesongpremieren i 2005. Jo, vi tapte 6-4 for RBKII på Lerkendal. Lekk som ei sil og nederst på tabellen med to mål i minus. I påfølgende hjemmekamp tok vi skalpen på seriefavoritt Tromsdalen med en overbevisende 4-1 seier.

Velkommen til juling, Nardo!

Tiril
Guest


Back to top Go down

Alt er vel! Empty Vims

Post  Stigen Sat Apr 09, 2011 2:32 pm

Glede mæ t å sjå kamp t helga :-)

Stigen
Guest


Back to top Go down

Alt er vel! Empty Er alt vel...

Post  Panzer Sat Apr 09, 2011 7:18 pm

Tiril, Tiril... Du skal ha kreditt for ditt pågangsmot og optimisme. Men der stopper fornuften. Jeg har full forståelse for at du ønsker å tone ned den reelle situasjonen i og omkring klubben SFK. Å rose et styre som foffentlig gir full tlllit til en person de få dager etter kvitter seg med, er intet mindre enn uprofesjonelt. Det er lettere komisk å lese at du klamrer deg til denne handlingen som noe positivt.. Fint du gir oss andre økt livslengde, da - som kjent - en god latter forlenger livet.

Og så uttalelser om LFK da... Det står et snev av misunnelse å lese i dine påstander. Jeg har respekt for alles meninger, men dette er tragikomisk å lese må vite.

Etter Rúnar Páll Sigmundssons entré som hovedtrener for Levanger FK, har alt endret seg. Det tidligere trenere proklamerte som eneste farbare vei mot suksess, og som de samme menn aldri klarte å gjennomføre - er nå satt i praksis. Dette gir ikke resultater over natta, men alle med respekt for utfall av langsiktig god og riktig trening -. forstår at slikt arbeid gir progressive økende resultater i løpet av ganske kort tid. Levanger FK har i dag avdelingens yngste lag, og med det treningsarbeidet som er lagt ned det siste året - så vil dette gi bedring i resultatene i forhold til i fjor. Det er i alle fall ingen tvil om at det er i Levanger FK det er best å være ung fotballspiller med ambisjoner.

Du stiller spørsmål ved økonomien til Levanger FK. Det er vel knapt klubber i 2. divisjon som har hatt bedre økonomistyring enn LFK. Og dette har til tross for at Steinkjer har vært et "foretrukket område" for både sponsorer og media (les:TA). Om ditt spørsmål var "negativt" ladet i forhold til LFK, var d skivebom.

Et vinglete og "umyndig" styre, som SFK har for tiden - er dessverre verkebyllen som må fjernes NÅ - om SFK skal ha mulighet til å kjempe på 3. nivå i norsk fotball også neste år...

Jeg tilbyr kurs i LFK´s historie og status - om du skulle kjenne lysten tar til i forhold til nye, usaklige innlegg.

Lykke til med sesongen! :-)






Panzer
Guest


Back to top Go down

Alt er vel! Empty Re: Alt er vel!

Post  Tiril Sun Apr 10, 2011 3:03 am

Panzer. Det er tydelig å se at du ikke forstår mitt første innlegg i denne tråden. Jeg forsøker å sparke litt alle veier, men mest oppover. Hvis du leser innlegget mitt som udelt positivt til SFK sitt styre og stell tar du feil. Jeg berømmet styret for å faktisk komme til enighet med Blenglsi etter en turbulent periode for begge parter. Når det gikk som det gikk , ble ikke utfallet så ille for mennesket Blengsli heller. Verdt å merke seg her er at Blengsli sin sluttpakke består av frikort på Guldbergaunet i 10 år fremover. Når Blenglsii tillegg utrykker at han vil bli fast gjest både på SFK sine kamper i Trondheim og ofte vil være tilstede på Guldbergaunet, både for å se rekrutteringslag og A-lag, ja da vet man at forliket stort sett har vært vellykket. Styret han innrømmet at vurderingen av trenersituasjonen og trener ble feil og tatt konsekvensen av det. Jeg vil legge til at jeg tidlig i fjor høst var skeptisk til at treneren ikke ville være på mer enn ca. 60% av treningene. Da rettet jeg kritikken mot sportslig utvalg og administrativ ledelse. Det er ikke noe poeng å fortsette kritikken etter at det er gjort et utfall for å bedre sitasjonen. Ledelsen i SFK sitter nå med kortstokken, mens vi venter på hva som blir lagt på bordet. Først da kan jeg mene noe om hva som videre er riktig og galt. Jeg har et ønske om at Brevik, Raastad og Singsaas tar oppgaven, men er i tvil om at det lar seg gjøre.

Så til det du kaller kritikk av LFK. Nja, var det det jeg gjorde? Jeg lot et par spørsmål dingle i lufta og spurte i plenum hvorfor mye av det som luktet mugg på Moan i fjor ble værende på Moan – i motsetning til det i skjedde på Gulbergaunet. Jeg spør hvorfor det er enklere å være kritisk til SFK enn LFK når situasjonen i de to klubbene har vært og er så likedan? Følgende er fakta:

• Mengde spilleravgang er kristisk i begge leire.
• Sportslig utvalg og administrativ ledelse i begge klubber sliter med trener-kontiniuteten. Ja jeg vet at Runar har noe på gang, men forløpig har heller ikke hans forsøk slått ut i full blomst. Faktisk var LFK nærmere bunnstreken enn SFK i fjor, selv om Runar ble genierklært og Ivar nesten ble gjort narr av (ta det til seg dem som fører seg truffet). Gibson var i samme situasjon i SFK for noen år siden, men økonomien gjorde at han ikke fikk fortsette sitt prosjekt.Og hvordan ble Stuart behandlet av almuen (ta det til seg dem som fører seg truffet) kontra Runar i fjor?
• Begge lag sliter med sponsorinntekter og et sviktende publikum.
• Begge lag har i en år-rekke kjempet i feil ende av tabellen.
• Begge lag har naturlig nok råtten fisk i lasten, men desverre faller ofte kritikken i SFK sin disfavør. Jeg lurer på hvorfor.

Hvordan og hvorfor den ”offisielle holdningen til tingenes tilstand” er blitt slik kan bare de lærde fortelle meg.

Tiril
Guest


Back to top Go down

Alt er vel! Empty Til tirill

Post  Panzer Sun Apr 10, 2011 10:39 am

Takker for ditt svar, som jeg lar stå ubesvart - da det bare forsterker poengene i mitt innlegg.

Resten faller på sin egen urimelighet, noe selv de ulærde forstår.

Panzer
Guest


Back to top Go down

Alt er vel! Empty Re: Alt er vel!

Post  Tiril Sun Apr 10, 2011 10:47 am

Takker for ditt svar, som jeg lar stå ubesvart - da det bare forsterker poengene i mitt innlegg.
Resten faller på sin egen urimelighet, noe selv de ulærde forstår.


Hva er urimelig i det jeg skriver - og hvilke poeng er det jeg forsterker? Blir du rett og slett svar skyldig?

Tiril
Guest


Back to top Go down

Alt er vel! Empty Alt er ikke vel...

Post  Bakarn Sun Apr 10, 2011 11:50 am

Det er faktisk litt imponerende at noen klarer å finne positive ting med dagens SFK, ting har aldri vært værre og er fullstendig ute av kontroll. Her trengs det en fullstendig opprydning, slik at man får startet med blanke ark. Vi kommer til å rykke ned i år, det er ingenting som skulle tilsi noe annet, og bare det er jo vannvittig med tanke på hvilket grunnlag vi har både befolkningsmessig, gjennom sportslige fasiliteter og rett og slett med bakgrunn i historie. Det hjelper veldig lite at det eneste laget vi sannsynligvis klarer å holde bak oss er LFK Smile

Jeg sitter med følelsen av at ting ikke har fungert siden Kjell Fiske trente laget, og spesiellt etter at Jørn Holmen forlot banen og inntok den sportslige ledelsen har ting vært fullstendig tragiske. Jeg ser det foreslås både her og der at ansvaret nå skal fordeles mellom 3 og 4 personer, og blir helt uvel av å lese det. Aldri har vel uttrykket "jo flere kokker jo mere søl" vært mer passende. Vi trenger å få inn et menneske som kan å bygge et fotballag, som har respekt både av spillere og ledelse, og som må få tid til å bygge laget over en lengre periode. Vedkommende må selvsagt ha sin bopel i området slik at han er "disponibel" til en hver tid. Nei, Stuart Gibson var IKKE rett mann til dette, Blengsli er det ikke med tilholdssted i Trondheim. Tor Brevik kan være riktig mann, hva med en Roar Strand eller Bent Skammelsrud? Begge de har vel familiere forhold som knytter dem til Innherred.... Ellers må man rette blikket litt videre ut av Trøndelag. Tror det er bedre å bruke mer ressurser på dette enn å betale dyre penger for både spillere og trener som pendler fra Trondheim. Har man et lag med dyktig sportslig og administrativ ledelse tror jeg også at den spillerflukten vi har hatt hvert år i det siste, vil reduseres betraktelig.

Det er lett å nå komme trekkende på floskler som "Det er i motbakke det går oppover" , men fakta er at ting er fullstendig ute av kontroll, og det vil ikke skje endringer her før enkelte ser at de innehar posisjoner i klubben som de ikke behersker, og dermed tar følgene av det......

Ps. Panzer's kurs i "LFK´s historie og status" kunne jeg gjerne tenkt meg å delta på, et par minutter kan man vel alltids avse Smile

Bakarn
Guest


Back to top Go down

Alt er vel! Empty Re: Alt er vel!

Post  w1Ckd Tue Apr 12, 2011 3:34 pm

Problemet til LFK og SFK er egentlig bare at der hvor de beste klubbene i 2.div er i stand til å drive profesjonelt drives det her enda heller amatørmessig. Byene er store nok til å kunne befeste en sterk posisjon i 2.div (selv om adecco er en grei utopi slik jeg ser det for enhver Nord-Trøndersk klubb), men har verken næringslivet med seg eller sterk nok kompetanse i viktige posisjoner. Du kan faktisk dra paralleller til lokalpolitikken om du vil, tomme tønner romler mest. Levanger gjør mye riktig for tida, og har noen ekstra fordeler med kortere avstand til Trondheim og et fotballaktivt studentmiljø, men Tiril har slik jeg ser det helt rett i at det er noe naivt å tro at en trener som satser på kustus og ung innsatsvilje og dedikasjon vil kunne få all tillit der også om resultatene uteblir. Tragikomisk er det faktisk ikke, Panzer - herskerteknikker funker forøvrig også dårlig på anonyme forum. Jeg er vel så totalt nøytral som du kommer her som verdaling, som også har en klubb som satser stort i følge egne utsagn og ødsling med penger. Per dags dato er LFK et greit sjumilssteg foran SFK og VIL, men jeg tror ikke det er synonymt med mer enn at LFK har en litt større sjanse for å berge plassen i 2.div enn Steinkjer, mens Verdal nok havner på en anstendig plass i 3.div. I år er det ingen ekstreme gratislag heller, så vilje, tæl og innsats er det eneste som duger om man skal håpe på fornyet tilværelse. Og SKULLE Steinkjer berge enda ett år, så gror det tross alt i de godt oppavla Egge-guttene, noe som automatisk vil tilføre SFK nok talent til å likestilles med LFK igjen - men neppe nok til å håpe på mer enn å spille med kniven på strupen atter nye år.

Lykke til i år alle trønderske fotballag (et spark oppover som Tiril tydeligvis liker, helt på slutten)

w1Ckd
Guest


Back to top Go down

Alt er vel! Empty Re: Alt er vel!

Post  Tiril Wed Apr 27, 2011 9:47 am

Og så, en annen faktor. Øyh! Allting (tok den?) er ikke bedre på Moan. Riktignok har de en rigid trener som har vært flink til å gjennomføre strenge holdningsendringer til spillere, og som til dels har lykkes med å hente noen nye spillere. Men i den mosen ligger det nok noen ugler på lur. Vi skal ikke lenger tilbake enn i fjor før det var ganske turbulent rundt keeperplassen, en assistenttrener og midtbanegeneral som forlot laget og en tidligere spydspiss som brummet om forholdene. De har vært flinke til å holde problemene litt gjemt i brakka på Moan. Spørsmålet som må stilles er hvorfor det er t sånn at LFK får holde på sine hemmeligheter. Men – det skal ikke mer enn 3 tap på rad før situasjonen er en helt annen. Og økonomien til LFK – hvordan er det egenlig med den? Kyllingrekka til LFK er veldig avhengig av at Andreas Skeie fungerer – og han er en humørspiller av dimensjoner. Ta dere i merke mine ord, det kan godt hende jeg får mer rett enn dere aner.

En - to og tre på rad. Går Alltinget på en smell mot SFK på Gulbergaunet søndag brakaer det løs. Skulle mot formodning LFK gå hen og vinne kan det faktisk bety et lite pusterom og en oppsving, men et et tap tror jeg gir Alltinget trøbbel. Så får vi se da. Når jeg ser ned på min egen navle er det iallefall tydelig at jeg har fått mye rett i det jeg skrev før seriestart - og mer riktig kan det bli!

Tiril
Guest


Back to top Go down

Alt er vel! Empty Re: Alt er vel!

Post  Arne Wed Apr 27, 2011 3:11 pm

Deles ikke ut poeng i helga

Arne
Guest


Back to top Go down

Alt er vel! Empty Re: Alt er vel!

Post  Tiril Wed Apr 27, 2011 3:27 pm

Arne; helt enig! Det er mye viktigere at vi vinner seriekampen om 14. dager. veldig mye viktigere faktisk. Men en seier for Alltinget kan bety en opptur for Alltinget, og det ønsker vi ikke, gjør vi vel?
Jeg tror SFK gutta går til denne kampen med skuldrene ganske godt senket ned mot brystkassa. Skulle vi tape - skitt au, vi tar det igjen om 14 dager når det virkelig teller.

Tiril
Guest


Back to top Go down

Alt er vel! Empty Re: Alt er vel!

Post  Tiril Sun May 01, 2011 1:36 pm

Fikk desverre rett igjen. Slike kamper lever sitt eget liv. Jeg ser store fordeler med å "slippe" å spille flere kamper i cupen for i år. Kampen på Moan om fjorten dager er veldig mye viktigere. LFK taper neste seriekamp, Nardo og Strindheim virker helt harmløse så jeg mener fortsatt at det er stor sjanse for at vi berger i år!


Tiril
Guest


Back to top Go down

Alt er vel! Empty Store fordeler

Post  Donk Sun May 01, 2011 2:57 pm

Jeg ser store fordeler med å "slippe" å spille flere kamper i cupen for i år

Ja.... for det er der problemet ligger, for mange cupkamper !!! Er du fullstendig blåst ?

Start heller en "Jeg setter ikke mine ben på Gaunet igjen før Mr. Holmen er borte" aksjon. Det hadde vært en fordel det...

Donk
Guest


Back to top Go down

Alt er vel! Empty Re: Alt er vel!

Post  Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum