S t e i n k j e r F K
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Ønskeliste....

2 posters

Page 1 of 2 1, 2  Next

Go down

Ønskeliste.... Empty Ønskeliste....

Post  Bananus Sat Nov 07, 2009 11:36 am

Når det nå nærmer seg jul må det være lov å komme med en liten ønskeliste om forsterkninger for sesongen 2010.

Keeper.
Vi må ha en ny keeper som holder et mer stabilt høyt nivå enn det som har vært tilfelle i sesongen 2009 noen kandidater kan være
Gary Hogan - Har fått liten spilletid i adeccoligaen.....
Even Barli - Med Daniel Örlund på plas på lerkendal kan det kanskje være mulighet til å låne Barli.....
Rob Carroll og Ole Morten Løding kan også være gode kandidater.

Forsvar
Vi slipper inn for mange mål og trenger forsterkninger i bakre ledd. Forsterkninger kan være
Karl Morten Eek - Får ikke spille i Bodø, kom hjem istedet.
Tom Erik Nordberg - En av få LFK'ere som vil styrke laget vårt.
Are Tronseth ??? - Vil han bli satset på i Tippeligaen, eller er det muligheter for å få hentet han hjem til Nord-Trøndelag?
Håkon Barli - Eks Verdal og LFK'er som leker seg i 4.div. Mange aldersbestemte landskamper.

Midtbane/Angrep
Trond Viggo Toresen - Rykket ned med Notodden, skal hjemover. Står øverst på lista, og en overgang er fullt oppnåelig.
Kim Ove Riksvoll - Stortalent som bare blir bedre og bedre i Verdalstrøya.
Olav Råstad - HamKam må kvitte seg med spillere. Ville vært et kupp.
Robert Vikestad - Hobbyfotball i Challa, kanskje værdt ett forsøk.

Litt "sært" kanskje Smile
Alen Zulovic IFK Härnösand, 23åring fra Montenegro med 28 mål på samvittigheten i Svensk 3.div (mest av alle i de 4 øverste nivåene i Sverige)
Benny Mattson IFK Sundsvall (ikke Gif Sundsvall) 20 mål i år, og har erfaring fra Allsvenskan med Gefle og Gif Sundsvall


Har vel ikke tro på ett eldorado av overganger, men hadde det blitt en tre/fire stykker som hadde gått inn og forsterket laget hadde også det vært gull. Vi må ha tilvekster, for vi vil få frafall.

Bananus
Guest


Back to top Go down

Ønskeliste.... Empty Re: Ønskeliste....

Post  Lasse Sun Nov 08, 2009 6:14 am

Få med Rune Ertsås i molde på denne lista.Brukbar 2 div spiller han.

Lasse
Guest


Back to top Go down

Ønskeliste.... Empty Re: Ønskeliste....

Post  Realism? Mon Nov 09, 2009 8:01 am

Om man skal være realistisk... Trondheimsgutta drar, Bye skal til Sandefjord, og vi er et lag med juniorspillere, i enda større grad enn før..

De fra Namsos ønsker ikke å komme, ikke de fra Verdal heller. Og LFK-spillere vil vel heller spille der, nå som de har en ny trener fra Island.
Hvem de kan hente er for meg vanskelig å gjette.. Om de skal få med seg noen fra andre steder, så må de betale godt, og de må la de trene litt mindre enn resten. Men det aksepteres jo ikke nå.. Så dette tror jeg blir laget:

Aalberg
Belsvik - Moe - Lundereng/Westrum - Malmo
Rishaug - Sagøy - Nordseth/Gyorgy
Myrslo - Vådahl - Mørkved

Spesielt der fremme er det lite å velge i.. Om Vådahl er ute, hvem skal da brukes? Fuglår? Moe er en mulighet.. Men da må Westrum spille stopper.. Bak mørkved er det ingen venstrekanter, og det er ingen bak myrslo igjen... Og man må være skeptisk til en keeper på 16-17 år..

Huff

Realism?
Guest


Back to top Go down

Ønskeliste.... Empty Re: Ønskeliste....

Post  TB Mon Nov 09, 2009 10:01 am

Det er et lag med 5 gjenomsnittelige 2. divisjons spillere og resten er genomsnittelige/dårlige 3. divisjonspillere. Vi har ingen keeper og ingen spiss så uten et mirakel vil vi rykke ned før sommeren!!!!
Det er trist å si men med spillerene og pengene som er tilgjengelige ville et nedrykk til 3. divisjon kanskje vært bedre i motsetning til å bli plassert i en 2. divisjonsgruppe som er tøff.
Jeg håper jeg tar feil og at klubben jobber med å få flere penger inn i kassa, så vi kan få inn flere spillere med et høyere nivå.

TB
Guest


Back to top Go down

Ønskeliste.... Empty Realistisk....

Post  Bananus Mon Nov 09, 2009 10:20 am

Aalberg
Belsvik - Moe - Lundereng/Westrum - Malmo
Rishaug - Sagøy - Nordseth/Gyorgy
Myrslo - Vådahl - Mørkved

Det er vel også realistisk å anta at en slik førsteoppstilling vil føre SFK rett ned i 3. divisjon. Da må det være bedre å sette seg ett litt "hårete" mål om å kunne skaffe seg forsterkninger som gjør at man heller skal kjempe på øvre halvdel av tabellen enn nedre.

Men med en innstilling som tilsier at

[/quote]De fra Namsos ønsker ikke å komme, ikke de fra Verdal heller. Og LFK-spillere vil vel heller spille der[quote] så vil det være vanskelig å skaffe de sårt trengte forsterkningene man trenger. Jeg tror man må tørre å si at man skal være den ledende fotballklubben i fylke, for så å tro på dette, og deretter legge de handlingsplanene som trengs for å komme dit. Vi skal da ikke nesten be om unnskyldning for å være interessert i andre lags spillere, vi må søke å komme i en slik posisjon som gjør at fylkets beste spillere ønsker å komme til oss, uanhengig om de kommer fra Namsos, Verdal, LFK, eller Blink.

Pr i dag trenger vi ikke mange forsterkninger for å heve oss betraktelig, men vi trenger noen, gjerne et par bærebjelker i forsvarsleddet og på midtbanen som tar det meste av ansvaret på sine skuldre, og dermed lar talentene blomstre fremfor å stagnere i redsel av å ikke tørre velge det utfordrende fremfor det sikre.

Det jeg er mer usikker på er om vi har en ledelse som evner å kunne bringe oss oppover.... Min tillit til den sportslige ledelsen med Holmen/Selnes i spissen er tynnslitt etter årets sesong, og jeg er langt i fra sikker på om de er de riktige til å gi oss de resultater vi ønsker....

Men men, snart er det den tida på året da noen ønsker går i oppfyllelse, og kanskje gjør de det i år også....... santa

Bananus
Guest


Back to top Go down

Ønskeliste.... Empty Re: Ønskeliste....

Post  Litjby Tue Nov 10, 2009 9:44 am

Tre spillere som kanskje kan være mulig å få tak i:

Lars Emil Flakk: Forsvarsspiller fra NIL

Lars Petter Homstad og Jørgen Solli: Begge er kjappe angrepspillere. Solli er en typisk flankespiller som vi trenger hvis Høgaas forsvinner.
Litjby
Litjby

Posts : 266
Join date : 2008-02-04

Back to top Go down

Ønskeliste.... Empty Re: Ønskeliste....

Post  Geir Tue Nov 10, 2009 9:52 am

Har ikke Lars flakk signert og spilt for levanger da?

Geir
Guest


Back to top Go down

Ønskeliste.... Empty hahaha

Post  Kalle Tue Nov 10, 2009 12:08 pm

Hello!!!
Sollie?? rask? han er faktisk treg i 3.div sammenheng Razz .....Homstad er en veldig god håndballspiller, kurant fotballspiller....ikke typisk flankespiller, best i 5.meteren, men langt fra noen 2.div spiller.....
Rolling Eyes ...her har du ikke gjort jobben godt nok, hvem i all verden er kilden din til dette???

Kalle
Guest


Back to top Go down

Ønskeliste.... Empty Re: Ønskeliste....

Post  Litjby Tue Nov 10, 2009 1:00 pm

Kalle wrote:Hello!!!
Sollie?? rask? han er faktisk treg i 3.div sammenheng Razz .....Homstad er en veldig god håndballspiller, kurant fotballspiller....ikke typisk flankespiller, best i 5.meteren, men langt fra noen 2.div spiller.....
Rolling Eyes ...her har du ikke gjort jobben godt nok, hvem i all verden er kilden din til dette???

Hehe... Jørgen Solli er flankspiller. At Homstad er best i boksen er jeg også enig i. Tja... Kunne også tenkt meg en satsende Marius Breivik til SFK. Muligens har overnevte taler rett, Flakk har kanskje signert LFK?

Jeg er også enig i at man må også gjøre et framstøt mot Verdal ang. Riksvoll.
Men vi må også lete med lys og lykter etter litt rutine. Karl Morten Eek er nesten et "must" i så måte. Håper bare ikke han synes det er et nederlag å ta ett nytt år på Gaunet.
Hva med Jon Magne Letnes, Julien Le Bozec, Abel Araya, Anders Ostad og Jonas Benum? Er de fotball-finito eller kan de muligens være med å bidra for SFK igjen?

Andreas Moum, Rune Sotberg, Daniel Viem og Ola Mørkved er vel fortsatt med?

Thomas Drage fra Mosjøen er også en attraktiv spiller som akkurat nå har vært på prøvespill i Tromsø og etter sigende imponert trener Høgmo. Kanskje vi kan tilby 17-åringen "fast plass" på A-laget og videreutvikling på Campus Steinkjer og evnt. en inngå en opsjonsavtale med TIL?

Idea
Litjby
Litjby

Posts : 266
Join date : 2008-02-04

Back to top Go down

Ønskeliste.... Empty Re: Ønskeliste....

Post  Geir Tue Nov 10, 2009 1:51 pm

Riksvold vist klar for RBK junior.Skal spille for verdal ut vår sesongen. Trur klubben må se til Sverige...Østersund!

Geir
Guest


Back to top Go down

Ønskeliste.... Empty Re: Ønskeliste....

Post  Jay Tue Nov 10, 2009 3:06 pm

Tror ikke RIksvoll vil komme inn å styrke et SFK-lag i 2div, men ville helt klart vært en forsterkning når det gjelder bredde.
Håkon Klæbu var på trening i dag, og tror han skal ta et studieår hjemme. Er nok ikke i storform fotballmessig, men kan nok være med å kjempe om en vingplass.

SFK sliter nok mest på keepersiden da de for øyeblikket har Markus Aalberg (16) og Sindre Mediaas (17) som de eneste keeprene på jr og sr. Det ultimate hadde nok vært å få tilbake Gary Hogan, men tviler på at det blir en mulighet. Ellers er det en løsning å få Peres til å bli med for fullt igjen, men tviler på at han har tid. SFK kunne vurdert å hente Fahrad Alizadeh fra 5div i Sørlia, men da må han nok miste noen kilo først. Ellers har jeg ikke peiling på hvilke keepere som er tilgjengelige. Tviler på at Even Barli blir aktuell på lån, da han går skole i Tr.heim.

I forsvaret bør det forsterkes, og har en mistanke om at Jonas Benum kan være på vei tilbake. Ellers hadde det vært glimrende å få tilbake Karl Morten, men er sterkt tvilende til det. Stian Malmo (Egge) har trent med A-laget i det siste, men vet ikke om han er god nok til å ta en plass med en gang, muligens utover sesongen. Hva med Julien LeBozec, spiller han på NTNUI?

Når det gjelder spillere fra Namsos og Verdal er jeg tvilende på at de kommer til SFK, og jeg er ikke sikker på at noen av dem er gode nok til å forsterke SFK så mye som de trenger. Men hvem vet.

Jeg ønsker meg to keepere, en midtstopper til å utfylle Moe og to vinger. Håper Ivar klarer å innfri mine ønsker.

Jay
Guest


Back to top Go down

Ønskeliste.... Empty Re: Ønskeliste....

Post  heiaSFK Tue Nov 10, 2009 4:32 pm

Mye spekulasjoner og mange navn i omløp her. Det tyder jo på engasjement, og det er bra!

Syns ikke vi skal svartmale situasjonen altfor mye, heller. Hvis vi tar med oss det positive fra sesongen, har vi fått en særdeles lovende stopper i Brede Moe. Belsvik har vist gode takter, og en skadefri Vådahl tror jeg kan bli en potensiell toppscorer neste år.
Rezmanyi er visstnok ikke fremmed for å ta et år til på Gaunet nå når laget berget plassen i andredivisjon, og det hadde vært glimrende med tanke på rutine.
Rishaug og Myrslo er etter hvert for veteraner å regne, og er viktige å få med videre.
Selv om han ikke hadde så mange innhopp denne sesongen, synes jeg Andreas Moum ser ut til å være et talent. Hvis han har trent på seg litt muskler i militæret, kan han bli bra. Det er noe Winsnes-aktig over gutten.

Det ser ut som det mest prekære er å få på plass en keeper i tillegg til de unge målvaktene, litt mer slagkraft framover, samt en stopperkollega til Moe. Eek hadde jo vært gull verdt, men det spørs da... Lundereng har jo ikke gjort seg bort, selv om han kanskje ikke er like god som for fem år siden. Og jeg mener fortsatt at Oskar Malmo er et kjempetalent, hvis han bare får orden på oppførselen sin. Jonas Benum er et vandrende gulkort, men stor og sterk, og kunne vært god å ha.

Hvis ryktene om at Olav Råstad har dame i Steinkjer og er på vei til å flytte hit er sanne, bør noen snarest ta en telefon til mannen. Om han spiller andredivisjon på Hamar eller i Steinkjer burde vel være ett fett?
Trond Viggo Toresen hadde selvfølgelig også vært en kjempeforsterkning, hvis han nå skal hjemover. Vet ikke om det er rykter eller ikke?
Og kanskje Singsaas har bedre tid til neste år?

Mulig det kan være noe å hente nordover også? Mosjøen eller Mo?
Blir spennende å se hva Holmen og co. rister ut av ermet i løpet av vinteren. Det hadde vært stas med en jubileumssesong der vi slapp nedrykksstrid!

heiaSFK

Posts : 40
Join date : 2008-03-24

Back to top Go down

Ønskeliste.... Empty Re: Ønskeliste....

Post  Tauger Wed Nov 11, 2009 10:03 am

Midtbaneterreier Øyvind Gram (Molde, Lyn, Aalesund) er ledig på fotballmarkedet. Sjekk mulighetene her SFK!! Han har slitt mye med skader de siste to årene, men har trent for fullt de siste to mnd. og er svært sugen på å komme tilbake!

Tauger
Guest


Back to top Go down

Ønskeliste.... Empty Re: Ønskeliste....

Post  namsos Wed Nov 11, 2009 10:12 am

Jørgen Sollie er indreløper,og spiller det for Namsos.

namsos
Guest


Back to top Go down

Ønskeliste.... Empty Re: Ønskeliste....

Post  Litjby Wed Nov 11, 2009 11:33 am

namsos wrote:Jørgen Sollie er indreløper,og spiller det for Namsos.

Krangelfainta...! Very Happy Her er sitat Jørgen Sollie fra 31.08.2010:

"Jeg trives best som indreløper, men det har godt bra de to kampene jeg har spilt på flanken. Jeg spiller der treneren vil jeg skal spille, men jeg håper at jeg blir flyttet mer inn på banen igjen, sa Jørgen Sollie - på tross av at han scoret fire mål."

http://www.namdalsavisa.no/Sport/article4552660.ece

Så vi har vel alle litt rett...
Litjby
Litjby

Posts : 266
Join date : 2008-02-04

Back to top Go down

Ønskeliste.... Empty Re: Ønskeliste....

Post  Litjby Wed Nov 11, 2009 11:34 am

... Men jeg ser at Øyvind Grams og Olavs Råstads navn er kommet opp her i tråden: Spennende tanker! Idea
Litjby
Litjby

Posts : 266
Join date : 2008-02-04

Back to top Go down

Ønskeliste.... Empty Re: Ønskeliste....

Post  Geir Wed Nov 11, 2009 1:29 pm

Merkelig stilt på levanger sidene.

Geir
Guest


Back to top Go down

Ønskeliste.... Empty Re: Ønskeliste....

Post  Ivar Wed Nov 11, 2009 11:36 pm

Selnæs's tanker om første ellever neste sesong: (han har sagt det)

Aalberg
Lundereng - Moe - Ovesen/Malmo - Berre
Rishaug - Sagøy/Nordseth - Rezmani/Belsvik
Myrslo - Vådahl - Mørkved(helst Klæbu, om han ska være med)

de med / er dersom ovesen, sagøy og rezmani ikke blir med.

Solid lag suns jeg!

Ivar
Guest


Back to top Go down

Ønskeliste.... Empty Uenig

Post  Bananus Thu Nov 12, 2009 9:02 am

Selnæs's tanker om første ellever neste sesong: (han har sagt det)

Aalberg
Lundereng - Moe - Ovesen/Malmo - Berre
Rishaug - Sagøy/Nordseth - Rezmani/Belsvik
Myrslo - Vådahl - Mørkved(helst Klæbu, om han ska være med)

de med / er dersom ovesen, sagøy og rezmani ikke blir med.

Solid lag suns jeg!

Tror desverre ærlig talt ikke dette laget overlever 2.div, vi trenger ny keeper samt en forsterkning over middels 2.div-standard i hvert ledd. Keeper+ Eek-Toresen-Råstad hadde vært gull, og er fullt oppnåelig, men noen må snart begynne å jobbe med saken.

Bananus
Guest


Back to top Go down

Ønskeliste.... Empty Re: Ønskeliste....

Post  trenern Thu Nov 12, 2009 1:07 pm

Hva med Verdalsspillerne Sigurd Olsen, Sverre Valstad og Thomas Almli? De hadde kanskje forsterket laget?

trenern
Guest


Back to top Go down

Ønskeliste.... Empty Re: Ønskeliste....

Post  verdal Thu Nov 12, 2009 1:55 pm

Tror ikke noen vil forlate Verdal nå som de har en så lett avdeling i år.

verdal
Guest


Back to top Go down

Ønskeliste.... Empty Re: Ønskeliste....

Post  sjef Thu Nov 12, 2009 3:37 pm

fra 1 januar skal stig gøran brenne trene med sfk igjen, vet ikke hvilken avtale det er snakk om. men skal trene 3 ganger i uka, gode nyheter

sjef
Guest


Back to top Go down

Ønskeliste.... Empty Re: Ønskeliste....

Post  ragnar Thu Nov 12, 2009 4:44 pm

Lett avdeling har Verdal..men tror ikke de vinner avdelinga si:(( Brenne får ikke bare trene 3 ganger i uka og spille a lags fotball for SFK..Den kjøper æ ikke. Blir 3 div fotball da. Tror ikke jørn og ivar firer på disse kravene de har satt no. Klubben vil ikke pisse i buksa mere:))

ragnar
Guest


Back to top Go down

Ønskeliste.... Empty Re: Ønskeliste....

Post  johan Thu Nov 12, 2009 5:47 pm

Overhørte Jørn Holmen i dag.. De har kontaktet Olav Råstad, og han er ikke negativ!!!

johan
Guest


Back to top Go down

Ønskeliste.... Empty Re: Ønskeliste....

Post  Geir Sat Nov 14, 2009 3:51 am

Trur ikke på at noen har hørt ka Jørn har sagt om nye spillere til SFK.Håper det kommer noen nye spillere da.Mange og ta av i vertfall no:))) navn spiller ingen rolle.Vil ha spillere som e gode nok og som tar et tak for klubben.Viktigste av alt denne sesongen som kommer no eog få rekruteringa til og bli god igjen.Slutt og mas om at a laget skal bli så god. Fakta e at SFK må få de som e a lags spillere til og bli bedre faktisk.Trener bør også slutte og drømme sæ bort ellers går dette til helvete! Faktisk et stort område og ta spilere av i rundt Steinkjer.men når folk skremmes bort til og satse på fotball sliter klubben som andre gjør i nord-trøndelag. savner faktisk gode a lag i rundt omkring i steinkjer.holder ikke med noen få 5 div lag.

Geir
Guest


Back to top Go down

Ønskeliste.... Empty Re: Ønskeliste....

Post  Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Page 1 of 2 1, 2  Next

Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum