S t e i n k j e r F K
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

En kjempe har snublet

Go down

En kjempe har snublet Empty En kjempe har snublet

Post  Litjby Sat Oct 17, 2009 9:05 am

En kjempe har snublet.

Jeg tenkte lenge at overskriften skulle være at «en kjempe har falt», men det blir for dramatisk og tatt ut av dimensjon. Steinkjer Fotballklubb har tatt veien ned til 4. nivå i norsk fotball. Steinkjer fotballklubb har havnet i fotballens bakgård. Steinkjer Fotballklubb har snublet, valgt feil, gamblet og tapt. Grunnene er mange. Vi kan lage en lang smørbrødliste: Lite økonomisk handlefrihet, uryddig spillergruppe, feige valg i styret og taktiske bommerter av trenere. Sannheten skjuler seg nok litt i disse påstandene, men vi har faktisk sett det komme lenge. Steinkjer Fotballklubb har slitt i bunn av 2. divisjon i flere år og noe har skjedd med talentutvklinga. SFK har selv uttalt at de skal være lokomotivet i Trøndelag når det gjelder talentutvikling, men sannheten er at SFK sammen med LFK er i trøndelag bunn når det gjelder juniorlag. Egge og Namsos ligger i andre enden av den tabellen.

I klubbens jubileumsår 2010 må mye røskes opp med rota. Viljen er tilstede, spillere finnes og tilskuerne vil fortsatt komme til Guldbergaunet. Men det viktigste momentet er troen. Vi må stå samlet om klubben hvis vi skal komme noen vei. Vi må satse lokalt i 2010, la jubileumsåret bli det året Steinkjer fotballklubb får snudd skuta fra motvind til medvind. Jeg vet at vi vil få motstandere vi forbinder med bygdalag og bondeland, men jeg er også helt sikker på at kampene mot Namsos, Verdal, Stjørdals/Blink og Verdal vil trekke en del folk. Alle vil nok satse alt på å slå Steinkjer og gjøre sitt til at dette bli tette og spennende kamper.

Vi må forsøke å få flest mulig av spillere på dagens lag til å fortsette- Jeg skjønner at mange av de som bor i Trondheim vil skifte beite, derfor blir det veldig viktigere å få Belsvik, Moe, Bye, Yuri, Myrslo, Rishaug, Aalberg, Sotberg, Vådahl, Ramberg, Mørkved, Nordseth, Berre osv. til å satse videre i gulskjorta. Da trenger vi et attraktivt fotball-tilbud, et tilbud som virker spennende og har klare visjoner om opprykk og sportslig framgang. Da kan vi bygge en ny ryggrad i klubben, en ryggrad som på mange måter har vært borte i 20 år.

Treningsgruppa til Steinkjer jr/sr. bør samkjøres med treningsgruppa til Egge jr. for å få en stabil og sterk treningsgruppe. Samtidig bør forholdene legges til rette for at Tor Brevik, Tom Holmen og Kjell Fiske får ansvaret for disse gruppene. Jeg ser gjerne for meg Tor Brevik som hovedtrener for en ungt og fremmadstormende SFK-lag med Tom Holmen og Kjell Fiske som assistent-trenere.

Ja, jeg vet at dette vil kreve en del ressurser, men jeg sikker på at disse finnes når vi klarer å skape en ny positivitet rundt klubben.

Vi rykket ned i 2009.

Derfor kan jubileumsåret 2010 bli året vi rykker opp!
Litjby
Litjby

Posts : 266
Join date : 2008-02-04

Back to top Go down

En kjempe har snublet Empty Tross

Post  Bananus Sat Oct 17, 2009 9:35 am

skuffelse, raseri, sinne og frustrasjon har jeg ingen problemer med å støtte dette innlegget.

Det viktigste nå er å finne ut hvordan vi ønsker å spille fotball, for deretter å legge handlingsplaner for å komme dit. I år har vi stort sett løpt rundt som forvirrede høns, stort sett uten mål og mening med noen ting. Jeg tror kanskje jeg i tidligere innlegg har sagt hva jeg mener om dagens trener så det lar vi nå ligge, det sier seg selv at han ikke kan fortsette.

Jeg nekter å godta at vi har "godt av" et opphold i tredje divisjon, men det kan kanskje være godt å få følelsen av hvordan det er å rykke opp en gang også.

Regner med at spillere som Rezmaniy, Sagøy, Bye, Moe og innleide leiesoldater forsvinner, den eneste betingelsen jeg setter er at de ikke trekker en LFK drakt nedover hodet (kanskje med untak av Brenne). Trist er det også at LFK ligger foran oss på tabellen, spiller for spiller holder jeg fortsatt på at vi er langt bedre......

Bananus
Guest


Back to top Go down

En kjempe har snublet Empty Re: En kjempe har snublet

Post  Geir Sat Oct 17, 2009 9:52 am

SFK og lfk har brukt mange juniorer på sine a lag i år..tror faktisk at sfk og lfk har mange flere gode junior spiller enn egge og namsos.Greit at egge og namsos ligger foran på tabbelen junior,men husk at sfk og lfk har stilt med nesten reine gutte lag i heile høst på junior! Det e fordi begge disse klubbene har for lite spillere som e med i systemet sitt. Tror faktisk ikke egge har noen spillere på junior laget sitt som hadde spilt sæ inn på sfk sitt a lag no. men kan bli det til neste år. Tror det e totalt feil og si at sfk og lfk driver for dårlig på junior siden.men på senior siden e det for dårlig.

Geir
Guest


Back to top Go down

En kjempe har snublet Empty Re: En kjempe har snublet

Post  uffda Sat Oct 17, 2009 9:57 am

Gibson hadde noe på gang, selnes klarte desverre ikke å videreføre dette med denne sesongens sfk lag. Med en annen trener er jeg ganske sikker på at det ville holdt i år. Synes ikke det feks det er greit med refsing av spillerne rett etter målscoring fra motstanderlaget, tatt fra siste kamp hjemme mot strindheim. Det er uhørt. Alt maset ifjor om at egge spillere skulle redde skuta har vel også stilnet. Man må få tak i bedre og etablerte spillere i denne ligaen for å komme høyrere på tabellen.
Heia steinkjer også neste år uansett.

uffda
Guest


Back to top Go down

En kjempe har snublet Empty Re: En kjempe har snublet

Post  jadda Sat Oct 17, 2009 10:18 am

Sikkert litt av hvert som skal skje i nærmeste fremtid ja. Men... begynn for all del ikke å blande Egge inn i noen slags mix med SFK nå. Det miljøet som fostrer talent etter talent, og har en positiv flyt, må for all del ikke integreres i det miljøet hvor talentene forsvinner i rasende fart og opplever negativ flyt. Taperen vil da være Steinkjerfotballen, ikke bare Steinkjer Fotballklubb! Det er tøv det som skrives ovenfor om bruk av guttspillere etc. Det er Egge som har hatt den yngste startoppstilling i de møtene som har vært mellom klubbene i år.

Fase en nå er å rydde i eget reir!
Stak så ut en fremtidsrettet kurs, og få de personene som evner å jobbe langsiktig mot den kursen inn i de sentrale rollene. Trengs det 2-3 år å få skuta på rett kjøl igjen, ja da bruker vi den tiden. Nå er det NOK av "pisse i buksa" og skippertak metodene.

jadda
Guest


Back to top Go down

En kjempe har snublet Empty Re: En kjempe har snublet

Post  Litjby Sat Oct 17, 2009 10:39 am

jadda wrote:Sikkert litt av hvert som skal skje i nærmeste fremtid ja. Men... begynn for all del ikke å blande Egge inn i noen slags mix med SFK nå. Det miljøet som fostrer talent etter talent, og har en positiv flyt, må for all del ikke integreres i det miljøet hvor talentene forsvinner i rasende fart og opplever negativ flyt. Taperen vil da være Steinkjerfotballen, ikke bare Steinkjer Fotballklubb! Det er tøv det som skrives ovenfor om bruk av guttspillere etc. Det er Egge som har hatt den yngste startoppstilling i de møtene som har vært mellom klubbene i år.

Fase en nå er å rydde i eget reir!
Stak så ut en fremtidsrettet kurs, og få de personene som evner å jobbe langsiktig mot den kursen inn i de sentrale rollene. Trengs det 2-3 år å få skuta på rett kjøl igjen, ja da bruker vi den tiden. Nå er det NOK av "pisse i buksa" og skippertak metodene.


Ingen mix. Men samarbeid i treningsgruppene. Samarbeid er nøkkelen til felles suksess. Wink
Litjby
Litjby

Posts : 266
Join date : 2008-02-04

Back to top Go down

En kjempe har snublet Empty Re: En kjempe har snublet

Post  Geir Sat Oct 17, 2009 11:56 am

E det på junior nivå SFK skal satse framover? E det ingen gode senior spillere i nabo klubbene som vil satse.Ser at dette dreier sæ om Egge opp og ned.så sjønner denne vinklinga på flere innlegg. Vist det hadde vært så bra i Egge.hadde de hatt lag i 2-3 div selv.

Geir
Guest


Back to top Go down

En kjempe har snublet Empty Re: En kjempe har snublet

Post  Litjby Sat Oct 17, 2009 12:04 pm

Geir wrote:E det på junior nivå SFK skal satse framover? E det ingen gode senior spillere i nabo klubbene som vil satse.Ser at dette dreier sæ om Egge opp og ned.så sjønner denne vinklinga på flere innlegg. Vist det hadde vært så bra i Egge.hadde de hatt lag i 2-3 div selv.

Feil. Dette dreier seg om å trekke alle med lyst og potensiale til å satse på fotball til Steinkjer. Pr. i dag er det like mange potensielle toppspillere i i Egge jr som det er i Steinkjer Jr. Felles treningsplan og fellesutvikling vil styrke begge klubber. Dette handler også om å ikke tyne all saft ut av en klubb. Mulig jeg tar feil, men jeg tror et slikt grunnlag med Campus Steinkjer som hovedmotor kan funke. Men da må Steinkjer samarbeide med naboklubber - ikke minst Egge.
Litjby
Litjby

Posts : 266
Join date : 2008-02-04

Back to top Go down

En kjempe har snublet Empty Re: En kjempe har snublet

Post  Geir Sat Oct 17, 2009 12:24 pm

Sjønner ka du mener.Drives ok på junior nivå på steinkjer.men tror de må


Sjønner godt va du mener.Drives ok på junior siden i Steinkjer.Men fakta e at SFK e i 3 div til neste sesong.Da må det gode senior spillere til for og greie opprykk. Møter faktisk gode lag der og som har vinner kultur.Vinner kulturen må tilbake i SFK. Ikke slik det e no.med trenere som e mere opptatt av taktikk av va motstander e god for.Snakket med ein SFK spiller for 2 uker siden.han sa det rett ut at det virker som ingen har tru på dette lengre. Til neste år e SFK favoritt i kvar kamp nesten.Rekner med nye trenere forstår og får det inn i laget at sfk må spille sitt eget spill og gi faen i motstander. Kutt for all del ut spillere som ikke bidrar i gruppen,kutt ut folk som e med i det sporstlige utvalg som ikke har tid men som e der for at de har spillt høyere opp i systemene før.Enig i alle som vil ha Tor og Tom som trenerere. De gjør ein bra jobb for Egge.men sjønner at de ikke e enige med enkelte i SFK.

Geir
Guest


Back to top Go down

En kjempe har snublet Empty Re: En kjempe har snublet

Post  Do it Sat Oct 17, 2009 6:17 pm

Det er trist. At det samtidig skjer i 100-års-jubileumet er jo også leit. Men dette gir klubben en mulighet til å starte forfra igjen. Man har gått rundt i sine gamle fotspor litt for lenge nå, og jeg tror nok et nedrykk kan være "godt" for klubben. Klart, det avhenger av hvor mange som blir igjen. Om Wiseth, Høgaas, Ovesen, Sagøy, Brenne, Vangen (nevnes fordi han flyttet hit kun for 2.div-fotball) og Gyorgy drar, er det ikke et topplag som er igjen. Det er da et lag som kommer til å slite med å komme seg opp igjen. Men om noen av dem blir, kan dette være bra. Klubben bør gå i seg selv, og et par ting jeg mener bør gjøres er:

- Spark Selnæs. Han har igjen klart å gjøre et "dårlig" lag dårligere. Med "dårlig" menes et lag med potensial, hvis det blir forvaltet riktig.
- Få inn folk i styret som tørr å ta kontroversielle avgjørelser. Tenk nytt! Få inn noen utenfra som kan styre sammen med de som virkelig brenner for hardt for klubben. Man blir for redde for å gjøre noe drastisk, og man innser ikke at man ikke kan rykke opp til 1.div i løpet av 2 sesonger med samme trener. Bygg stein for stein, men med noen som vet hva de gjør.
- Få inn Tor Brevik eller en trener utenfra. En trener som vet hva han vil, spesielt defensivt. Man må vite hva man skal gjøre på banen, ellers blir det improvisasjon i hver kamp - slik som i år.
- Ta et tak i juniorarbeidet. For 5-6 år siden var de yngste juniorspillerne svært gode. For 3-4 år siden var de også det. Nå er det bare noen som holder mål. Og DET holder ikke mål. All denne flyttingen frem og tilbake på de diverse lagene gjør at spillerne ikke føler noe lagtilhørighet. Og de spiller for mange kamper. Trenerne i de yngste klassene må gjøre noe feil, for det kommer rett og slett for få virkelig store talenter opp.
- Krev seriøsitet. Ikke vær en klubb for de som ønsker å ha det moro, og bare det. Krev 100 %, og la de spillerne som gir alt få spille. Da vil de som bare leker ta et valg: være med, eller slutte. Vi leker ikke klubb.

Det var mine tanker om ting. Noen er kanskje uenige, men det får så være. Vi håper på opprykk neste år, og vi håper mange blir igjen, selv om jeg frykter det værste.

Heia Steinkjer!

Do it
Guest


Back to top Go down

En kjempe har snublet Empty Re: En kjempe har snublet

Post  irritert Sat Oct 17, 2009 7:20 pm

Jeg blir provosert av enkelte idioter som mener at juniorlaget er så dårlige. Hvis juniorlaget hadde blitt satset på og vært det øverste nivået i klubben (slik som tilfellet er på Egge) ville man faktisk ha klart å skape et juniormiljø. Egge har hatt yngst lagoppstilling? Ha litt kunnskap før du uttaler deg om saker som du tydlivis ikke har peiling på. Det er seks 91ere og tre 92ere på SFKs juniorlag. Resten av laget fylles opp av guttespillere og maks tre 90ere. (som trener med senior) Juniorspillere i SFK spiller juniorkamper, 3divkamper, trener med junior og blir kalt inn på A-trening for å være kjegler på "shadow-play" 11 mot 11 med a-laget når spillerne på a-laget ikke møter opp av forskjellige grunner.
Å sitte her og kristisere junioravdelinga i SFK blir idiotisk, når det er seniorlaget som har ødelagt alt som er av miljø på junior. Det er for øyeblikket 9 juniorspillere i SFK som ikke trener med seniorlaget. Og enkelte av de som er tatt opp er ikke der pga gode holdninger og ferdigheter. De er der fordi seniorspillerne i SFK ikke gidder å møte på trening så Sælnes må fylle opp treningene med de spillerne han finner.
All honnør til Stein Arne Benum, Arild Visth og juniorspillere som har spilt over 20kamper i høst for at SFK har greid å stille lag hver kamp!

irritert
Guest


Back to top Go down

En kjempe har snublet Empty Re: En kjempe har snublet

Post  Thorstei Sun Oct 18, 2009 12:31 am

Bananalf: "Trist er det også at LFK ligger foran oss på tabellen, spiller for spiller holder jeg fortsatt på at vi er langt bedre......"

Hehe - fortsett sånn du! Akkurat den innstillingen gjør at Steinkjer endt opp der dæm gjor!

Kæm på Steinkjer villa gått inn på LFK-laget da? Ikke mang!

Thorstei
Guest


Back to top Go down

En kjempe har snublet Empty Re: En kjempe har snublet

Post  Dino Sun Oct 18, 2009 1:49 am

Her er kjempen som snublet

img18.imageshack.us/img18/5928/brennel.jpg

marker adressen, klipp ut og lim inn i nettleser

Dino
Guest


Back to top Go down

En kjempe har snublet Empty Vel

Post  Bananus Sun Oct 18, 2009 9:04 am

Bananalf: "Trist er det også at LFK ligger foran oss på tabellen, spiller for spiller holder jeg fortsatt på at vi er langt bedre......"

Hehe - fortsett sånn du! Akkurat den innstillingen gjør at Steinkjer endt opp der dæm gjor!

Kæm på Steinkjer villa gått inn på LFK-laget da? Ikke mang!

Dypvig og Nordberg er de eneste jeg ville sett i gul drakt...... og som lag har jeg ikke sagt vi er bedre, dog har vi spillere med langt større toppnivå, men en gjøk av en trener har ingen formening om hvordan han skal få ut det beste av hver spiller. Uansett er det kanskje ikke så rart at vi ikke er enige.....

Fra og med i dag håper jeg dessuten det går til helvete med godset og fredrikstad, vinner vi siste kamp har vi gode muligheter til å bli beste 12'er, men da må glint holde plassen. Har ikke hørt den feite dama synge siste værs enda.....

Heia Glimt!

Bananus
Guest


Back to top Go down

En kjempe har snublet Empty Re: En kjempe har snublet

Post  Guest Tue Oct 20, 2009 3:17 am

Siden de såkalte "erfarne forsterkningene" kom til laget etter kampen mot Levanger i august har SFK tatt 6 poeng og fått en målsforskjell på 15-31 på 9 kamper. Imponerende!!!

Guest
Guest


Back to top Go down

En kjempe har snublet Empty Re: En kjempe har snublet

Post  Gjest Tue Oct 20, 2009 3:37 am

Er ikke sikkert at det var best å hente noen utrente, gamle, såkalte "forsterkninger" til laget. De blir løpt fra i hver kamp, og i tillegg lager de selvmål og gjør tabber som har kosta steinkjer viktige poeng i kampen om nedrykk! Selnes skal ihvertfall ikke satse på de unge spillerne han har i klubben, for det blir jo bare dumt! ærlig talt altså.. de unge har i det minste gøts, teknikk og hurtighet! men det vises jo at selnes ikke tenker så veldig langt når ikke gjør noen forandringer på laget når de taper 8-1 og 5-1. det er der feilen ligger.

Gjest
Guest


Back to top Go down

En kjempe har snublet Empty I sing

Post  Fat lady Tue Oct 20, 2009 7:02 am

En kjempe har snublet Fat_lady

Fat lady
Guest


Back to top Go down

En kjempe har snublet Empty :)

Post  Bananus Tue Oct 20, 2009 11:17 am

Kan ikke gi opp enda. Seier mot Drøbak i siste kamp, samt at noen slår Lyn konkurs eller at tippeligalaget som havner på kvalikk taper, så berger vi.......

Bananus
Guest


Back to top Go down

En kjempe har snublet Empty Re: En kjempe har snublet

Post  Litjby Tue Oct 20, 2009 2:03 pm

Bananus wrote:Kan ikke gi opp enda. Seier mot Drøbak i siste kamp, samt at noen slår Lyn konkurs eller at tippeligalaget som havner på kvalikk taper, så berger vi.......

Neida, vi gir oss ikke før siste tog er gått - men jeg frykter desverre at sjansen for at vi blir stående igjen på perrongen er overhengende stor. Sad
Litjby
Litjby

Posts : 266
Join date : 2008-02-04

Back to top Go down

En kjempe har snublet Empty Optimist...... jeg vet det går bra til sist....

Post  Bananus Tue Oct 20, 2009 2:36 pm

Neida, vi gir oss ikke før siste tog er gått - men jeg frykter desverre at sjansen for at vi blir stående igjen på perrongen er overhengende stor.

He he, har tatt et dusin lykkepiller, og svelget de unna med en god slurk Møllers Tran så nå mangler jeg bare en diger joint for å være brennsikker på at dette går vegen....

Bananus
Guest


Back to top Go down

En kjempe har snublet Empty Re: En kjempe har snublet

Post  Tauger Mon Oct 26, 2009 3:31 pm

Sjekk fotballbloggen til Solbakken - søk opp navnet Sælnes. Razz

Tauger
Guest


Back to top Go down

En kjempe har snublet Empty Re: En kjempe har snublet

Post  Tauger Mon Oct 26, 2009 3:32 pm

fotballbloggen.vgb.no/2009/10/26/na-lukter-det-gamle-travere-pa-lerkendal/

Tauger
Guest


Back to top Go down

En kjempe har snublet Empty Re: En kjempe har snublet

Post  Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum