S t e i n k j e r F K
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Rykker steinkjer ned?

2 posters

Go down

Rykker steinkjer ned? Empty Rykker steinkjer ned?

Post  coop1 Tue Oct 13, 2009 2:16 pm

hvorfor?
hvorfor ikke? I love you

coop1
Guest


Back to top Go down

Rykker steinkjer ned? Empty rykker ned

Post  coop1 Tue Oct 13, 2009 2:23 pm

steinkjer rykker ned, men forhåpentlig vis blir det foretatt en opprydning i rekkene, det er fler i mine øyne som ikke har noe på banen å gjøre. må heller se litt på de yngere som markerer seg. steinkjer kunne ha hatt godt av å rykket ned, for noe må skje. Ikke bare i stallen men også støtte apperatet rundt laget. Her er alt fra men som kjempet i krigen i 1945 til folk som ble født i slutten på 80 tallet. dette sier sitt i seg selv, få inn noen som har den samme filosofien og gløden. det som blir vist på benken og støtte apperatet nå er oppsiktsvekkende på negetive måter!!!
I love you

coop1
Guest


Back to top Go down

Rykker steinkjer ned? Empty Re: Rykker steinkjer ned?

Post  2010 Tue Oct 13, 2009 2:48 pm

Første 11er Steinkjer FK 3div 2010


Keeper: ?
Høyreback: David Belsvik
Venstreback: Kim Westrum
Stoppere: Brede Moe (forhåpentligvis) og Ruben Hagen (?)
Def Midt: ? (kanskje Sagøy hvis han har krefter til et år til)
Indreløpere: Eirik Nordseth og Andreas Rishaug (?)
Venstreving: Stian Berre
Høyreving: Tore Myrslo
Spiss: ?

Benken:
Per Viktor Fuglår
Arne Tingstad
+ noen juniorer

Trener: ?

Dette er det jeg mener kan skje hvis SFK rykker ned. Tviler på at de som bor i Trondheim gidder å pendle for å spille i 3div, setter et spørsmålstegn ved Rishaug fordi han er en av få som viser at han "blør for drakta." Brede Moe går fortsatt skole på Steinkjer når neste sesong begynner, og han fortsetter forhåpentligvis hvertfall en halv sesong til..

Mener SFK har godt av å rykke ned, og starte på bunnen igjen med folk som gidder å møte på trening. Det kan ta noen år å bygge opp igjen et nytt lag, men likevel mener jeg det kan være sunt. Men for all del, alt håp er ikke ute med tanke på å berge i år.

2010
Guest


Back to top Go down

Rykker steinkjer ned? Empty Re: Rykker steinkjer ned?

Post  coop1 Tue Oct 13, 2009 3:10 pm

keeper = må ha ny
høyreback = svein tore tinglum
venstreback = david belsvik
stoppere = brede moe og muligens vist hagen, men hadde ikke gjort noe med noe nytt..
def.midtbane = paul
indreløpere = nordseth og Rishaug, juri
venstreving = berre og kanskje en forsterkning
Høyreving = NY , tore myrslo som ivar selnes har uttalt at har det beste innlegget i 2div. Bullshit.
Spiss = nye,

coop1
Guest


Back to top Go down

Rykker steinkjer ned? Empty Re: Rykker steinkjer ned?

Post  Geir Tue Oct 13, 2009 4:08 pm

Dette e tull.Tror faktisk SFK berger..men må vinne 2 kamper.pluss at alt annet går i SFK sin vei.kan faktisk bli målforskjellen som drar laget ned.spennende helg i vente,ullern blir ingen kaste ball:(

Geir
Guest


Back to top Go down

Rykker steinkjer ned? Empty Re: Rykker steinkjer ned?

Post  Brutus Wed Oct 14, 2009 1:04 am

Alexander Vangen/Marcus(?) Aalberg
David Belsvik - Brede Moe - Oskar Malmo - Stian Berre
Andreas Rishaug - Paul-Helge Sagøy - Eirik Nordseth
Tore Myrslo - Fredrik Høgaas - Ola Mørkved

Dette forutsetter at kameratene Myrslo, Sagøy, Rishaug og Høgaas blir. Om ikke, er det krise.
Men håper selvsagt lager redder plassen.

Brutus
Guest


Back to top Go down

Rykker steinkjer ned? Empty Re: Rykker steinkjer ned?

Post  coop1 Wed Oct 14, 2009 6:07 am

for det første har ikke oskar lie malmo noe å gjøre på en fotballbane, for det andre bør det finnes noen bedre spisser enn myrslo og mørkved. disse hever ikke lage spessielt!

coop1
Guest


Back to top Go down

Rykker steinkjer ned? Empty Re: Rykker steinkjer ned?

Post  Lars Wed Oct 14, 2009 7:19 am

Helt enig med "coop1" i tillegg tviler jeg på at Høgaas kommer til å reise til Steinkjer for å spille 3div, når han såvidt kommer for å spille 2div.


Mulig 11er hvis det blir 3div:

Per Christian Thane
Svein Tore Tinglum - Brede Moe - Jonas Benum - David Belsvik
Eirik Nordseth - Paul Helge Sagøy - Andreas Rishaug
Stian Berre - Rune Sotberg - Benjamin Vådahl

Benk:
Markus Aalberg
Arne Tingstad
Thomas Ramstad
Ruben Hagen
Per Viktor Fuglaar
+ juniorspillere (gangstad, mørkved, oksål, rostad, fiskum, blekvassli, govassmark m.fl.)

Har ikke sett Vådahl på Guldbergaunet på lang tid, men håper han spiller neste år. Sotberg studerer i Tr.heim, men har spilt noen kamper på Steinkjer 2. Håper han kommer igjen til neste år, i tillegg til Jonas Benum som også har noen kamper på Steinkjer 2. Per Christian Thane er en veldig god keeper, som nok hadde vært fast også i dag, hvis han hadde hatt tid til å satse i 2div.

Lars
Guest


Back to top Go down

Rykker steinkjer ned? Empty Re: Rykker steinkjer ned?

Post  Tauger Wed Oct 14, 2009 8:08 am

Moum, Viem og Singsaas er vel også aktuell.

Tauger
Guest


Back to top Go down

Rykker steinkjer ned? Empty Re: Rykker steinkjer ned?

Post  heiaSFK Wed Oct 14, 2009 8:09 am

Her er det et spørsmål om man tenker med hjernen eller hjertet.

Hvis man gjør det første, kan man kanskje rent objektivt sett si at det kunne vært sunt med nedrykk og "nullstilling" i hele organisasjonen. Erfaring tilsier at dette kan slå gunstig ut - jamfør Levanger etter ned- og opprykk tidlig i 2001-2002. Det samme med Molde og Start i Tippeligaen. MEN - tanken på å spille i 3. divisjon, altså fjerde nivå i norsk fotball, i jubileumsåret er direkte forferdelig.
Når det er sagt, har jeg fortsatt trua på at SFK berger. Men det avhenger rett og slett av dem selv. Hvis de slår Ullern og D/F, bør saken være grei. HVis de derimot avgir poeng, er de avhengig av at Nardo taper begge sine to siste kamper.
Samtidig er sjansen stor for at enten Godset eller Fredrikstad må ut i kvalik for å berge plassen i Tippeligaen. Møtet med sultne, opprykksjagende 1.divisjonsklubber har vist seg å bli tøft for tippeligaklubber før, så det er også en mulighet for å berge der, slik LFK gjorde i 2006.

Hvis man nå berger, må et eller annet skje. Jeg syns ofte det blir for enkelt å skylde på treneren, men i dette tilfellet er det betimelig å stille seg spørsmålet om Selnæs er rette mannen for laget. Når bortimot et helt lag er forsvunnet i løpet av sesongen, er det noe som er galt. Alt skyldes ikke Selnæs, men det kan virke som om han bidrar mer til å bryte ned enn å bygge opp de unge spillerne.
Hvis Selnæs må gå, bør også noen i ledelsen - som tok ham tilbake - gå i seg selv og finne ut om det er riktig å fortsette.

Jeg er en av dem som mener Tor Brevik hadde vært et godt valg som trener - hvis han vil... Andre kandidater kunne kanskje være en gammel ringrev som Bjørn Hansen, eller Edgar Sandvik.
Det er mye spennende i spillerstallen, både av de som fortsatt er der og de som har dratt, og muligens kan komme tilbake. Registrerer at ingen av de tidligere innleggene nevner Bendik Bye. Jeg har fortsatt god tro på gutten, men det spørs om han ikke hadde kommet mer til sin rett i en annen spillestil? Jeg er prinsipielt tilhenger av 4-3-3, men jeg tror faktisk laget kunne hengt bedre sammen i 4-4-2. Et av problemene i år, er at motstanderne har utnyttet det store rommet som blir mellom midtbanen og forsvaret til tider. Jeg regner med Høgaas drar tilbake til Ranheim etter sesongen, selv om vi gjerne skulle beholdt ham. Håper Yuri blir.

En mulig førsteellever:

Keeper: Vangen (litt ustabil, men god på sitt beste. Mulig han drar?) /Kirknes (comeback hvis han får spilletid?)/ ny keeper
Forsvar: Belsvik, Moe (årets største positive overraskelse), Malmo (stort talent, må bare skikke seg), Ovesen/Westrum
Midtbane: Rishaug og Yuri sentralt, Kim Rune Holmvik og Myrslo på kantene
Angrep: Bendik Bye og en skadefri Benjamin Vaadahl

Da vil man i tillegg ha gode alternativer på benken i form av Berre, Nordseth, Mørkved, Fuglår m.fl. Kanskje kommer Sotberg tilbake også?

Uansett - til de av spillerne som eventuelt leser dette: Stå på, ha trua og vit at det fortsatt er supportere som støtter dere! Dette går bra!

heiaSFK

Posts : 40
Join date : 2008-03-24

Back to top Go down

Rykker steinkjer ned? Empty Re: Rykker steinkjer ned?

Post  Litjby Wed Oct 14, 2009 9:37 am

Tiltredes! ;-)
Litjby
Litjby

Posts : 266
Join date : 2008-02-04

Back to top Go down

Rykker steinkjer ned? Empty Re: Rykker steinkjer ned?

Post  danny Wed Oct 14, 2009 11:05 am

Nedrykk trenger ikke å være en katastrofe. Det er et veldig godt tegn på at mye blir gjort feil, og når indikatorene blir så sterke som nedrykk faktisk er, så får det ofte konsekvenser også. Det er nettopp det klubben trenger - en massiv omveltning i mange av klubbens sektorer. Ikke minst gjelder dette treningskultur og -mentalitet. Denne ble bare forverret da Ivar kom tilbake, og det som skjer på trening kan sammenlignes med hobbyfotball. Seriøsiteten i det som gjennomføres er altfor dårlig, noe som gir store utslag i prestasjoner overtid - såklart. Det som skjer på trening skal være kamprettet både individuelt og lagmessig, intensivt og motiverende. Greit at man har en spøkefull tone under tyskeren et par dager i uken, men ellers må konsentrasjonen og innsatsen være LANGT over hva som er tilfelle nå. Gjør man det vil man få en konkurranseorientert spillergruppe, noe som løfter både laget og spillerene selv. Vi har svært mange faktorer som jobber mot oss når det kommer til å være en attraktiv klubb for andre spillere, og det er i bunn og grunn bare én ting vi kan være best på - trening. Hvis Ulsteinvik, Sogndal og Ålesund, for å nevne noen, kan få til en slik kultur, hvorfor kan ikke vi?

En annen ting er at man trenger en taktikk og struktur som man er enige om og blir gjennomført. Spesielt gjelder dette den defensive strukturen (selv om dette kan tilskrives elendige defensive fibre blant hele spillergruppa), ettersom laget har sluppet inn forferdelig mange mål de siste sesongene. En trener som er 100% klar på hva han vil defensivt, og gjennomfører dette på trening til det sitter fullstendig hos samtlige spillere, er helt nødvendig for en gjeng hvis gjennomsnittalder knapt er over 22 år (?). Det virker som det blir altfor mye synsing nå, og laget skifter struktur fra kamp til kamp. Offensivt har laget alltid klart seg bra, men oppspill- og bevegelsesmønstre er helt klart savnet, og vil gjøre at laget står mye bedre rustet mot f.eks. lag som legger seg lavt. I dag er vi gode på kontringer fordi vi har relativt kjappe spillere, men vi kan omtrent ikke å bryte ned et etablert forsvar (jfr. Strindheim sist søndag).

Det er noen av mine meninger, og jeg har flere på lager. Både om hva som er feil i dag, og hvem som har skylda for det. Dessverre kommer ikke klubben til å spørre akkurat MEG om mine meninger, så da får vi håpe de gjør det rette foran neste sesong på egen hånd, uavhengig om det blir i andre- eller tredjedivisjon. Jeg har uansett trua foran de neste kampene - vi har en egen evne til å overleve :-)

danny
Guest


Back to top Go down

Rykker steinkjer ned? Empty Re: Rykker steinkjer ned?

Post  Litjby Wed Oct 14, 2009 1:45 pm

danny wrote:Hvis Ulsteinvik, Sogndal og Ålesund, for å nevne noen, kan få til en slik kultur, hvorfor kan ikke vi?

Den quizen kan jeg svaret på: Aker, Lærdal og Sunde (Sundolit). Shocked
Litjby
Litjby

Posts : 266
Join date : 2008-02-04

Back to top Go down

Rykker steinkjer ned? Empty Re: Rykker steinkjer ned?

Post  Gjermund Wed Oct 14, 2009 2:07 pm

Det kan av avisene virke som om Levanger er iferd med å ta grep for å bygge en fremtidsrettet kultur. Vi får se om de lykkes....

Det er også mange her på forumet som skriver om at ledelse/støtteapparatet er skyldige. Hovedtrener Ivar er lett å identifisere som en viktig person i så måte, men hvilke andre roller/personer er det dere tenker på? Såvidt jeg har oversikt er det stort sett nye fjes i de rollene som har virkelig innvirkning på det sportslige. Hvem er "spøkelsene" flere kritikere hentyder til på dette forumet? Hvem skal bort og hvem bør inn? Og ikke minst hvorfor, hva skal vi oppnå?

Gjermund
Guest


Back to top Go down

Rykker steinkjer ned? Empty Re: Rykker steinkjer ned?

Post  Støtte Thu Oct 15, 2009 3:16 am

Hva med sportslig utvalg, som frigjør de på proffkontrakt, slik at vi mister de?
Ivar, og hans til dels merkelige valg her i livet?
Medgangssupporterne?
Pølseselgeren? (Solgte meg kalde pølser)

Støtte
Guest


Back to top Go down

Rykker steinkjer ned? Empty Re: Rykker steinkjer ned?

Post  ojda Thu Oct 15, 2009 4:38 am

Jeg tror det kan være bra for steinkjer fotballklubb å rykke ned til 3.divisjon. Forhåpentligvis åpner de øynene og ser at ting må gjøres annerledes. For eksempel at treneren, og klubben for den saks skyld, begynner å bry seg om spillerne, slik at de ikke forsvinner. Allerede hittil i år har mange, mange spillere sluttet og forlatt klubben av diverse årsaker. Tenk hvor mange som kommer til å dra når klubben rykker ned? De som bor i Trondheim kommer ikke til å kjøre til steinkjer for å spille 3.div, da finner de seg en 2.div klubb i byen å spille for istedet. Og orker Sagøy et år til? Kommer Yuri til å fortsette? Neppe. Steinkjer fotballklubb må få seg en vekker, og den håper jeg kommer dersom klubben rykker ned. Noe det er stor sjanse for.

ojda
Guest


Back to top Go down

Rykker steinkjer ned? Empty Re: Rykker steinkjer ned?

Post  hoinhain Thu Oct 15, 2009 5:49 am

Re: Rykker steinkjer ned?
Støtte Today at 10:16 am


Hva med sportslig utvalg, som frigjør de på proffkontrakt, slik at vi mister de?
Ivar, og hans til dels merkelige valg her i livet?
Medgangssupporterne?
Pølseselgeren? (Solgte meg kalde pølser)

Eller hva med å være utsolgt i kiosken like etter pause? Slikt blir det jo masse penger av...fikk kun kjøpt kaffe..?

hoinhain
Guest


Back to top Go down

Rykker steinkjer ned? Empty Re: Rykker steinkjer ned?

Post  Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Back to top

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum