S t e i n k j e r F K
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

SFK-RBK2 7/9-09

Go down

SFK-RBK2  7/9-09 Empty SFK-RBK2 7/9-09

Post  Bananus Mon Sep 07, 2009 1:50 pm

Hmmm....
Det er alltid godt med 3 poeng, og denne gangen er intet untak. MEN hva i all verden er det som skjer fra vi går opp til 2-0 etter ett kvarter, til Ovesen lager 3-2 kvarteret før slutt??? Det er en time med fotball hvor vi knapt skaper sjanser og blir tidvis utspillt av et juniorlag som spilte kamp MED EKSTRAOMGANGER OG STRAFFESPARK FOR TO DAGER SIDEN !!! Denne timen gjør meg særs betenkt med tanke på kampene utover høsten. Vi har 3 klassespillere i front som holder høyt 2.div nivå, men klarer ikke å fore dem med annet enn lange upresise oppspill. Jeg har vanskelig for å se planen bak de handlinger som foretas....Ivar?

Likevel, for å være en glad gutt må vi vel se det positive i at vi vinner på en ikke alt for god dag.......

Dagens bananer

Vangen 3,5 Kan ta frisparket, det er tross alt fra ca 25m og ikke alt for hardt. En liten oppfordring, boks ballen.
Belsvik 4 Egentlig ok kontroll på målfarlige Bakenga, litt tam fremover.
Moe 4,5 Ikke av hans bedre kamper, sliter mot høye Karlsen.
Brenne 4 Mye av det samme som Moe.
Ovesen 5,5 Vokser utover høsten, avgjør kampen og er bra med fremover. Godt å se.
Wiseth 2 Uvant posisjon som han ikke behersker, burde vært tatt av før, ikke med i det hele tatt.
Sagøy 5 Vinner mange dueller og leser spillet godt, som vanlig god.
Rezmaniy 6,5 Flott målgivende, 2 fine mål, har vært superb etter returen.
Myrslo 5 Er farlig når han får utfordre rettvendt, noen svake avslutninger.
Bye 5 Vinner en del i lufta, men ingen vinner 2.ballen. Sterk men må jobbe med vanskelige oppspill.
Høgaas 5 Litt kamprusten, men ser at det er kvalitet i mye av det han gjør.

Et lite spørsmål til slutt. På corner imot... hvorfor ligger en av våre beste hodespillere, Bendik Bye igjen på topp? Ser ikke logikken i at han ikke er hjemme og hjelper til? Spesiellt når vi heller ikke er veldig interesert i å sette spillet hurtig i gang etterpå? Noen som har svaret?

Ellers vil jeg rette en stor takk til værgudene som sørget for oppholdsvær under nesten hele kampen, godt gjort!

Bananus
Guest


Back to top Go down

SFK-RBK2  7/9-09 Empty Re: SFK-RBK2 7/9-09

Post  skråblik Tue Sep 08, 2009 4:46 am

Jeg så det du så, Bananus. Men det er ikke rart at det til tider virker håpløst utpå der. Det gjøres my bra, spesielt i kontringsfasen (selv om jeg mener at det fylles på litt lite i boksen), og det er mange fine kombinasjoner. Men presset og kompaktheten er til tider skremmende.

Kjenner igjen dette bildet? (ja, jeg er en djevel på paint)

SFK-RBK2  7/9-09 Feilplassert

Denne situasjonen forkom faktisk en del ganger i gårsdagens kamp, og AKKURAT dette bildet ligger fortsatt i hukommelsen min. Presset blir skakkkjørt fordi noen ikke er der de skal være, og RBKs stoppere får spasere fritt opp mot SFKs midtbanetreer. Med Wangberg der bak, så sier det seg selv at han lett skaper en overtallssituasjon, dette kan de i RBK! En liten bevegelse fra en av de tre på midten hos RBK, og de kan spasere opp i mellomrommet hvor de kan kombinere med en Karlsen som virker å være on fire om dagen.

Dette var én situasjon, jeg orker ikke tegner mer i dag. Men presset blir ofte for dårlig, og noen ganger virker det som det er flere som tror de spiller i samme posisjon, noe som medfører en del hull enkelte steder.

Hvis dere ser her:
http:/ /webtv.tv2.no/webtv/?progId=303021
(flytt sammen / og / for å få linken til å fungere)

Se situasjonen på 2:39. Hvor er folket? Ovesen fikk skylden for det målet iflg t-a, men jeg vil ikke si det er hans feil at samtilige utpå der er på feil sted. Han kunne selvsagt avverget situasjonen, men Sellin er kjapp!
Se også på 3:02. 4 spillere samlet på et svært lite område, og det er et hav av rom for RBK-spillerne.


Jeg er også sjokkert over at Selnæs ikke sier noe om det, og spesielt at han ikke sier noe på at han har to sidebacker som stormer i angrep, samtidig. 2-2-målet kom som en følge av dette.

skråblik
Guest


Back to top Go down

SFK-RBK2  7/9-09 Empty Re: SFK-RBK2 7/9-09

Post  Litjby Tue Sep 08, 2009 7:54 am

Uhm, ja - jeg er til dels enig. Jeg la merke til to ting i går.

10 minutter ut i 2. omgang signaliserer Sagøy at føttene er klar for bytte. Det tar nesten 20 minutter før han får gå av banen, og de 20 minuttene var kampens dårligste sett med SFK-øyne. Er man moden for bytte, og signlaiserer dette selv - ja da skal man bytte. Med Lundereng og Pelle på banen steg tempoet igjen, og det kom to raske mål.

Bendik Bye sliter hele kampen med mottak og avlevering. Hvorfor? Er det for lite bevegelse rundt?

Jeg deler ut tre bestemannspriser fra gårsdagens kamp; Moe, Belsvik og Rezmanyi. Med Yuri på banen har vi fått ett midtbaneanker som også scorer, Brede er kungen av luftrommet, og Belsvik parkerer så og si Bakenga.

Men; Når Besvik konser på Bakenga, og 6´rn til RBK får runde på kanten bør Myrslo være innen rekkevidde. Altfor dårlig til å være med hjem i går.


Men hva vet vel jeg.... Suspect
Litjby
Litjby

Posts : 266
Join date : 2008-02-04

Back to top Go down

SFK-RBK2  7/9-09 Empty Re: SFK-RBK2 7/9-09

Post  Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Back to top

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum