S t e i n k j e r F K
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Et rop om ulv!

Go down

Et rop om ulv! Empty Et rop om ulv!

Post  Litjby Fri Jun 19, 2009 9:08 am

Da har jeg ropt. En gang bør være nok. Grunnen til at jeg ropte er enkelt og greit kampen mot Nardo i helga. Jeg skal uten mål og mening slenge ut en verbal høyre - i alle retninger.

Vil vi ha et A-lag fra Steinkjer?
Er svaret ja, kommer du på Guldbergaunet på søndag. Er svaret ditt nei, kan du sitte foran tv´n og se på kjøpa-ball hele søndag kveld. Med god samvittighet.

Det er ikke sikkert vi vinner, det er ikke sikkert kampen blir morsom eller god, men kommer du på Guldbergaunet viser du iallefall at du bryr deg om klubben.

Så, til vår trener-Ivar: Nå er tiden inne for å vise at man kan ta grep når ting man har hatt mest tro på viser seg å fungere for dårlig. Det sitter et knippe gode fotballspillere på benken, som gjerne vil vise hvorfor det er feil at akkurat de sitter på benken. Og hvis formasjonen ikke fungerer etter mange spilte serierunder, er det på tide å prøve noe annet – før det er for sent. Hvis spillerene ikke fungere som forventet er det på tide å prøve noen andre. Jeg skal ikke si hva som er fasit, men jeg tror at tiden er overmoden for å la Bendik få en makker på topp. Vi har rett og slett scoret for lite mål i år. Skal tro om ikke 4-4-2 bør forsøkes igjen. Vår beste avslutter har sittet for lenge på benken, og vi vil se Benjamin og Bendik på topp sammen – hvor Bendik er møtende spiss og lager plass for en rettvendt Benjamin. Vi må også se på midtbanen. De lange løpene ble borte med Rezmanyi, men vi fikk en arbeidsmaur i Sagøy istedet. Risen, Bøkestad og Sagøy litt for lik i spillemønster. Bør ikke en fotballmessig humørpendler som Myrslo få noen kampen på benken nå? La Sagøy få en defensiv midtbanerolle, mer som et anker – mens Risen får sentral midtbane . Bøkestad trekker mot høyre og Holmvik mot venstre. Forsvaret kan vi gjøre lite med, iom. at klubben tupper en av tre midtstoppere i akterspeilet og forteller at han er uønsket videre. Merkelig nok den saken der – men jeg kjenner den for dårlig for videre kommentarer, uansett bør en slik sak kunne ordnes av trenerteamet. Det er fint lite med uro-kråker som har fått fyken i engelsk fotball gjennom tidene, selv om oppførselen noen ganger har vært påklagelig.
Trener-Ivar har vært flink til å fortelle at det finnes lyspunkt i å tape 1-5 og 4-0, men jeg tror de fleste spillere syns det smaker lite fløte av den karamellen. La ord bli handling, gjør endringer i tap-mønstret, slik at trua og saltet får erobre nye poeng.

Styre og stell: I utgangspunket vil jeg si at det virker som om dere gjør en god jobb, både i forhold til spillere, trenere, presse og publikum. Men; Det er veldig viktig at det blir tatt grep hvis det viser seg at vi tar sommerferie med mindre enn 10 poeng. Hva grepene kan være, vet ikke jeg – men den som ikke våger – intet vinner. I så måte handler desverre 2009-sesongen for Steinkjer Fotballklubb om å overleve. Jeg har selv stått i sur motvind på Moan stadion og sett Steinkjer bli rundspilt av Levanger og sendt på god vei ned i 3. divisjon. Men – i år blir det ikke noe nordlandsmirakel. Remo har lagt opp og flaksen vår vil neppe vedvare. Realiteten er at Steinkjer Fotballklubb kan forsvinne ut av Norges fotballkart. Vi har lenge vært i grenseland, men med 3. div. spill er vi i prakis borte. Det kan for eksempel være lurt å få med seg Tor Brevik på et par treninger utover sommeren...
Tar det som en selvfølge at det er mulig å kjøpe et busskort til Jonas Benum, slik at han kommer seg fra Ørlandet, og det er det kanskje er muligheter for å hente, låne, bytte og trylle frem andre alternativer?

Fakta er at vi sansynligvis vil trenge 30 poeng for å fornye 2 div. kontrakten for 2010. Det er opp til publikum, trenere og spillere - i motsatt rekkefølge (faktorenes orden er neppe likegyldig i fotball), å skaffe disse poengene før dommeren blåser av kampene og snøen atter kan falle.

Okay – da har jeg ropt et varsku for ulven. Da er det opp til andre å faktisk få stoppet den!
Litjby
Litjby

Posts : 266
Join date : 2008-02-04

Back to top Go down

Et rop om ulv! Empty Re: Et rop om ulv!

Post  Dinosaur Fri Jun 19, 2009 1:57 pm

Stig Gøran Brenne blir tryllet frem etter sommerferien

Dinosaur
Guest


Back to top Go down

Et rop om ulv! Empty Re: Et rop om ulv!

Post  Borges Sun Jun 21, 2009 11:02 am

Ulv

Borges
Guest


Back to top Go down

Et rop om ulv! Empty Re: Et rop om ulv!

Post  Freddy Sun Jun 21, 2009 3:29 pm

Hører SFK har kontaktet Stig Brenne.penger har SFK nok av.Fått tilbud om og trene 1 gang i uka pluss kamp.nu må sportslig gå i sæ selv og få tak i spillere som vil og e god nok til høsten.kan ikke satse på ein slik spiller..Tror faktisk ikke han gidder og satse på dette tullet eller,skal jo bli pappa snart,

Freddy
Guest


Back to top Go down

Et rop om ulv! Empty Re: Et rop om ulv!

Post  Litjby Mon Jun 29, 2009 4:18 am

Litjby wrote:Da har jeg ropt. En gang bør være nok. Grunnen til at jeg ropte er enkelt og greit kampen mot Nardo i helga. Jeg skal uten mål og mening slenge ut en verbal høyre - i alle retninger.

Vil vi ha et A-lag fra Steinkjer?
Er svaret ja, kommer du på Guldbergaunet på søndag. Er svaret ditt nei, kan du sitte foran tv´n og se på kjøpa-ball hele søndag kveld. Med god samvittighet.

Det er ikke sikkert vi vinner, det er ikke sikkert kampen blir morsom eller god, men kommer du på Guldbergaunet viser du iallefall at du bryr deg om klubben.

Så, til vår trener-Ivar: Nå er tiden inne for å vise at man kan ta grep når ting man har hatt mest tro på viser seg å fungere for dårlig. Det sitter et knippe gode fotballspillere på benken, som gjerne vil vise hvorfor det er feil at akkurat de sitter på benken. Og hvis formasjonen ikke fungerer etter mange spilte serierunder, er det på tide å prøve noe annet – før det er for sent. Hvis spillerene ikke fungere som forventet er det på tide å prøve noen andre. Jeg skal ikke si hva som er fasit, men jeg tror at tiden er overmoden for å la Bendik få en makker på topp. Vi har rett og slett scoret for lite mål i år. Skal tro om ikke 4-4-2 bør forsøkes igjen. Vår beste avslutter har sittet for lenge på benken, og vi vil se Benjamin og Bendik på topp sammen – hvor Bendik er møtende spiss og lager plass for en rettvendt Benjamin. Vi må også se på midtbanen. De lange løpene ble borte med Rezmanyi, men vi fikk en arbeidsmaur i Sagøy istedet. Risen, Bøkestad og Sagøy litt for lik i spillemønster.



Kan vi få lov til å kalle gårsdagens kamp for miraklet på Høddvoll? Wink
Litjby
Litjby

Posts : 266
Join date : 2008-02-04

Back to top Go down

Et rop om ulv! Empty Re: Et rop om ulv!

Post  Per Mon Jun 29, 2009 2:52 pm

Håper og tror SFK forsterker dette laget til høsten.Tror ingen bør ta av fordi SFK slår dette unge Hødd laget. Har netopp sett Verdal-Sfk i 3 divisjon.Det laget SFK stilte med der har i vertfall ingen spillere som e gode nok til og ta steget opp i 2 div. Boye på topp ødela alt for dette laget,spilte faktisk ikke ballen til med spillere mere en 1 gang.Håper faktisk Sfk kvitter sæ med han.Tror også levanger for ein meget tung høst visst ikke dem får tak i noen nye spillere som forsterker laget,De mangler i vertfall spillere på topp som e gode.

Per
Guest


Back to top Go down

Et rop om ulv! Empty Re: Et rop om ulv!

Post  fussbail Tue Jun 30, 2009 11:04 am

De siste 3. div kampene har vært prega av at det har vært mye jr.spillere med, og nesten ikke spillere som tilhører A-troppen.
Mot Verdal igår var det kun Boje,Tingstad, Nordseth og Berre som hører til i A-troppen, resten var jr.spillere som egentlig har ferie...
Det var visst heller ikke med resever, men Sotberg tok turen til 2. omg, slik at det ble 1 bytte...

fussbail
Guest


Back to top Go down

Et rop om ulv! Empty Re: Et rop om ulv!

Post  Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum