S t e i n k j e r F K
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

SFK - Kristiansund, søn 7. juni kl 15.00

2 posters

Go down

SFK - Kristiansund, søn 7. juni kl 15.00 Empty SFK - Kristiansund, søn 7. juni kl 15.00

Post  JDeere Thu Jun 04, 2009 8:45 am

Såfremt det ikke blir streik blir det kamp. Hva tror vi om kampen?

JDeere
Guest


Back to top Go down

SFK - Kristiansund, søn 7. juni kl 15.00 Empty Re: SFK - Kristiansund, søn 7. juni kl 15.00

Post  Nsk Thu Jun 04, 2009 3:19 pm

Hvem skal evt streike?

Tipper 2-1 til oss:-))

Nsk

Posts : 168
Join date : 2008-02-11

Back to top Go down

SFK - Kristiansund, søn 7. juni kl 15.00 Empty Re: SFK - Kristiansund, søn 7. juni kl 15.00

Post  JDeere Fri Jun 05, 2009 6:56 am

Banen er et kommunalt anlegg, så er vel vaktmestre eller noe i den dur som streiker. Er ikke problem å organisere en fotballkamp uten disse imaginære vaktmesterne, men det er vel ikke lov å gjøre så. Men satser på at det ikke blir noen streik ;-)

JDeere
Guest


Back to top Go down

SFK - Kristiansund, søn 7. juni kl 15.00 Empty Re: SFK - Kristiansund, søn 7. juni kl 15.00

Post  skytten Fri Jun 05, 2009 7:04 am

Men kjære deg, det er avgjort for lenge siden at det IKKE blir streik..

skytten
Guest


Back to top Go down

SFK - Kristiansund, søn 7. juni kl 15.00 Empty Re: SFK - Kristiansund, søn 7. juni kl 15.00

Post  odda Fri Jun 05, 2009 11:25 am

streik eller ikke, lage på søndag?

odda
Guest


Back to top Go down

SFK - Kristiansund, søn 7. juni kl 15.00 Empty Re: SFK - Kristiansund, søn 7. juni kl 15.00

Post  morten Fri Jun 05, 2009 1:09 pm

Denne kampen må gi 3 poeng! Det tror æ blir lett:))

morten
Guest


Back to top Go down

SFK - Kristiansund, søn 7. juni kl 15.00 Empty Re: SFK - Kristiansund, søn 7. juni kl 15.00

Post  T-a Sat Jun 06, 2009 6:03 am

Iflg t-a erstattes Wiseth av Holmvik på venstre kant, ellers uendret lag.

T-a
Guest


Back to top Go down

SFK - Kristiansund, søn 7. juni kl 15.00 Empty ;)

Post  Bananus Sat Jun 06, 2009 2:05 pm

Iflg t-a erstattes Wiseth av Holmvik på venstre kant, ellers uendret lag.
Mine bønner er hørt, det finns en gud !

Bananus
Guest


Back to top Go down

SFK - Kristiansund, søn 7. juni kl 15.00 Empty Re: SFK - Kristiansund, søn 7. juni kl 15.00

Post  ? Sat Jun 06, 2009 2:16 pm

hva er det du har imot wiseth egentlig, banan?

?
Guest


Back to top Go down

SFK - Kristiansund, søn 7. juni kl 15.00 Empty Re: SFK - Kristiansund, søn 7. juni kl 15.00

Post  Litjby Sat Jun 06, 2009 2:42 pm

Bananmannen har ingenting mot Wisethmannen. Han ser bare gjerne at Holmvikmannen får sjansen fra start. Det gleder også Litjbymannens hjerte! Very Happy
Litjby
Litjby

Posts : 266
Join date : 2008-02-04

Back to top Go down

SFK - Kristiansund, søn 7. juni kl 15.00 Empty Re: SFK - Kristiansund, søn 7. juni kl 15.00

Post  Nsk Sat Jun 06, 2009 3:02 pm

Litjby wrote:Bananmannen har ingenting mot Wisethmannen. Han ser bare gjerne at Holmvikmannen får sjansen fra start. Det gleder også Litjbymannens hjerte! Very Happy

Har ingenting i mot Wiset jeg heller, men gleder meg over at Holmvik endelig er på kanten i fra start. Håper han imponerer, og vi kommer dit for å heie på både han og resten av gutta mot Kr.sund.

Dessuten vant Elva/Namsskogan 1 av 9 spilte kamper på Gaunet i dag!!!!

Nsk

Posts : 168
Join date : 2008-02-11

Back to top Go down

SFK - Kristiansund, søn 7. juni kl 15.00 Empty Ufattelig korrekt

Post  Bananus Sat Jun 06, 2009 6:55 pm

Bananmannen har ingenting mot Wisethmannen. Han ser bare gjerne at Holmvikmannen får sjansen fra start. Det gleder også Litjbymannens hjerte!

Ingenting personlig mot Wiseth, men som jeg tror jeg har nevn tidligere mener jeg han bør spille på backplass.

Håper på mer tradisjonellt kantspill med Holmvik på siden, hold bredde, utfordre, komme til inlegg. Positivt.

I tillegg tapte Levanger i dag, så jeg håper de med tiden kommer ned i sumpa der de hører hjemme. Likevel på en måte imponert over det de har prestert med særs lite imponerende spillermateriale.

Bananus
Guest


Back to top Go down

SFK - Kristiansund, søn 7. juni kl 15.00 Empty Re: SFK - Kristiansund, søn 7. juni kl 15.00

Post  JLScott Sun Jun 07, 2009 4:32 am

måltips idag: 4-3, jamt og tett hvor steinkjergutta drar i land 3 poeng! Wink tipper moe skårer et av målene i dagens kamp...
girrigirrigasja Wink

JLScott
Guest


Back to top Go down

SFK - Kristiansund, søn 7. juni kl 15.00 Empty Re: SFK - Kristiansund, søn 7. juni kl 15.00

Post  Tiril Sun Jun 07, 2009 9:47 am

Klarer ikke å holde kjeft lenger. Dette holder ikke. Noe er riv ruskende galt! Vi holder veldig godt med på banespillet, men putter ikke mål. 8 innlegg fra kanten, og NULL målsjanser på på de første 20 minuttene på iallefall 4 sjanser som burde gitt mål. Godt gjort. Er det noen inne i feltet som er redd for hårsveisen eller hoftefestet? Tirilbørsen levner ingen tvil:

Vangen: Ok, kan ikke lastes for noen av målene. Hadde tatt to av de på en bedre dag - 4
Moe: God. Holder hodet kaldt mot en unfair Mormor eller var det Momo. - 5
Sotberg: Noe dårlig taiming, men bra fart og kontant. - 4
Belsvik: Steinkjers beste igjen. Bra vilje offensivt og god plasseringsevne. Fysisk sterk. Bra! 6
Ovesen: En katastrofe i dag. 4(!!) mål er direkte og indirekte hans "feil". Svak. Får 1 poeng pga. frisparket som gikk i treverket. - 1

Forsvaret som helhet: Desverre så blir det mye luft på venstre side. Løpene går forbi vensterback, og faller bak våre stoppere som da automatisk må trekke mot venstre. Dårlig defansiv jobbing av Holmvik forsterker og utvider hullet. Latyr stoppes i utganspunket bra, men ball nummer to fanges alt for sjelden opp.

Sagøy: Ok kriger, lite driv framover. Jobber for dårlig bakover
Bøkestad: Best på midtbanen, men får alt for lite hjelp.
Rishaug: Elendig dag på jobben. Tror aldri jeg har sett Risen så utafor som i dag. Tre fine pasninger i løpet av en kamp er for lite! - 2
Myrslo: For dårlig for A-laget, kort og godt. Når SFK ikke får uttelling de første 20 surner myra, og lykkes ikke med en ting! - 2
Holmvik: Fortjener ros fordi han prøver framover. Lite hjelpsom bakover, desverre. - 3

Midtbanen som helhet: Tja, det er vel ikke her vi taper kampen, men det blir for lite futt. Det er som en 3 grams kinaputt kjøpt på rea i Sverige. Vi kan så mye bedre!

Bye: En skygge av seg selv. Håpløs ego og nesten ikke et rent mottak i dag. - 2

Inbyttere: Tryllmann Boye, Oscar Malmo og Benj. Waadahl. Malmo utmerket seg med et gult kort og noen ok taklinger, ellers fint lite.

Sælnes: Hysterisk elendig coatching. Holder ikke mål. Du går ikke av banen til pause med 0-3 og foretar deg nada. Byttene kommer for tregt, og lyser "vi har allerde tapt". Det må da gå an fra trenrbanken å se hva som skjer på venstre side. Alt kommer på den siden, untatt missen til Myra og Risn som opphentere etter corner ved 0-2. Har vi ikke en alternativ venstreback når oves ikke har dagen? jeg er redd dette går ad dundas hvis Sælnes bare skal vise at tiltakene kun finnes i kjeften. Kanskje Perry hadde rett. Gutta er ikke for lite trent, men for DÅRLIG trent.

Forslag til løsning: 1: Finn en ny vesntreback til oves har funnet ut av tingene igjen. Hva med Daniel Viem? Eller Oscar Malmo? Ovesen er god nok, men sliter med å finne tilbake til formen fra noen år tilbake. 2: Bendik må få mer tid på benken, bli sulten igjen. Vådahl kan vikariere og overbevise, men trenger tillit fra start.

Jeg begynner nok å se konturene av at gibson hadde noe som ikke sælnes har med disse ungguttene. Nå trenger vi hjelp.

Tiril
Guest


Back to top Go down

SFK - Kristiansund, søn 7. juni kl 15.00 Empty Hjelp ! Vi har et fotballag som ikke virker.

Post  Bananus Sun Jun 07, 2009 10:18 am

Rar kamp i dag, føler vi er godt med i banespillet de første 20 min, men blir veldig hardt straffet bakover. Vi har sluppet inn 21 mål på 8 kamper, alt for mye og noe må gjøres. Selv om jeg liker spillertypene vi har i midtforsvaret er jeg redd en av dem må ut for å få inn mer rutine. Et alterneativ man kan vurdere er å trekke ned Sagøy som stopper, legge om til 442, og dermed gjøre plass til Vådahl ved siden av Bye på topp....

Dagens bananbørs blir slik.
Vangen 2,5 Har vel ikke redninger i denne kampen... Brukbar i feltet.
Belsvik 3,5 Begynner bra er godt med fremover, slokner utover første omgang og kampen.
Moe 2 Direkte ansvarlig i det første målet, roter mye i dag. Slår for mye upresist langt.
Sotberg 2,5 Svak kamp, begge stopperne sliter først og fremst med Torske hos KBK.
Ovesen 4 Uenig i Tirils kritikk. Bedre på oppspillene enn tidligere, gode dødballer og kan "kun" klandres for ett baklengs.
Bøkestad 3,5 Pent mål, men ellers lite med.
Sagøy 3,5 Sliter med å finne alternativer fremover pga dårlig bevegelse.
Rishaug 2 Dårlig
Myrslo 3 Prøver men lykkes for sjelden. Ser antydningen til godt samarbeid med Ovesen.
Bye 2,5 Usynlig
Holmvik 3 Kamprusten, hadde håpet på mer.

Malmo 3 Ikke værre enn de andre
Hoseth 2,5 Prøver men blir for sein på avtrekkeren.


Trøsten er vel at bunnen må være nådd?

Bananus
Guest


Back to top Go down

SFK - Kristiansund, søn 7. juni kl 15.00 Empty Re: SFK - Kristiansund, søn 7. juni kl 15.00

Post  Tiril Sun Jun 07, 2009 10:56 am

Mener banan at ovesen var SFKs beste? Hakk i plata og hest i ståggå - var vi på samme kamp?

Tiril
Guest


Back to top Go down

SFK - Kristiansund, søn 7. juni kl 15.00 Empty Re: SFK - Kristiansund, søn 7. juni kl 15.00

Post  oddne Sun Jun 07, 2009 11:01 am

jeg spør heller deg tiril, hvilken kamp var du på? den børsen din er rett å slett helt bak mål! finn deg noe annet å hold på med.

oddne
Guest


Back to top Go down

SFK - Kristiansund, søn 7. juni kl 15.00 Empty Tja....

Post  Bananus Sun Jun 07, 2009 11:20 am

Mener banan at ovesen var SFKs beste? Hakk i plata og hest i ståggå - var vi på samme kamp?
Best og best.... han var kanskje minst dårlig, og i hvertfall ikke så ille som du skal ha det til. Ser du legger 4 av baklengsmålene på han......... Ett er soleklart, resten ser du nok fordi du ønsker å se dem. Det kan være greit å ikke være forutbestemt når man vurderer spillerne og heler se på det som faktisk blir levert. Ser du mener midtforsvaret i dag er vår sterkeste lagdel.... og at Belsvik var 6 ganger bedre enn Ovesen... Tror du har rett i at vi ikke så samme kamp,

Bananus
Guest


Back to top Go down

SFK - Kristiansund, søn 7. juni kl 15.00 Empty Re: SFK - Kristiansund, søn 7. juni kl 15.00

Post  Litjby Sun Jun 07, 2009 11:41 am

Bananus wrote:
Mener banan at ovesen var SFKs beste? Hakk i plata og hest i ståggå - var vi på samme kamp?
Best og best.... han var kanskje minst dårlig, og i hvertfall ikke så ille som du skal ha det til. Ser du legger 4 av baklengsmålene på han......... Ett er soleklart, resten ser du nok fordi du ønsker å se dem. Det kan være greit å ikke være forutbestemt når man vurderer spillerne og heler se på det som faktisk blir levert. Ser du mener midtforsvaret i dag er vår sterkeste lagdel.... og at Belsvik var 6 ganger bedre enn Ovesen... Tror du har rett i at vi ikke så samme kamp,

hehe... skal iallefall spare dere for Litjbybørsen i dag... Selv om jeg faktisk var på kamp. I all hovedsak er det målet som mangler for oss de første 40 minuttene i dag. Spillet er til dels bra, innsatsen er i 60 minutter upåklagelig - mens KBK scorer for enkle mål. At det nå må gjøres noen grep, virker også sannsynlig. Jeg har også svært lyst til å se Bendik/Benjamin i samme roille som Ertsås/Høgaas hadde, og vi skulle ha funnet en måte å lime midtbanen bedre på forsvaret. Kan diamant-formasjonen brukes igjen?
Har lyst til å gi Bøkestad, Belsvik og til dels Moe godkjent i dag. Myrslo, Bye og til dels Sotberg hadde ingen heldig dag.

Hvis jeg også skal mene noe annet, mister vi litt fokuset på raske Torske i dag. Mye dreide seg om Latyr - vel og bra det, men det glapp for ofte når Torske startet bak midtbanen.
Syns også at Sælnes drøyer for lenge med å gjøre grep. Mulig var det så enkelt som at KBK var mye bedre enn oss i dag.... Shocked
Litjby
Litjby

Posts : 266
Join date : 2008-02-04

Back to top Go down

SFK - Kristiansund, søn 7. juni kl 15.00 Empty Grep

Post  Ihuga Sun Jun 07, 2009 2:31 pm

Bak et forferdelig resultat er det mye positivt. For å få orden på dette er to grep å ta, hvorav ett er enkelt og det andre kanskje ikke er mulig på kort sikt?
Grep 1 - skåre mål
Viktig i fotball, også for SFK. Det spilles mye bra ball fra midtbanen og frem, men vi som ser kampene legger jo merke til at ballen sjeldent havner i nota..... Fortsett med 4-3-3. Spill sjevt på topp med en ren venstre ving og to spisser som kan benytte rommet til høyre. La Bendik få støtte på topp av Benjamin Vådahl. La Tore Myrslo få hvile seg noen kamper.
Begrunnelse. Bendik får ikke til noen ting alene, men har utvilsomt ett potensiale først og fremst som oppspillspunkt. Benjamin er den dyktigste avslutteren i troppen og må brukes i den rollen. Med den dyktige høyrebacken SFK har på gang, som tenker offensivt, kan mye av kantrollen høyresiden bekles av han.

Grep 2 - få færre mål imot
Problemet defensivt er midtbanen. De blir liggende for nært oppi forsvarsfireren og det gis dermed store rom på 30-40 meter for motstanderen å trille ball. Indreløperne Rishaug og Bøkestad er for like og begge for trege i beinflyttinga. Midtbanen blir gang etter gang utspilt. Det trengs rett og slett en kriger/ballvinner inn i midtbanetrioen. Den spilleren aner jeg ikke om finnes i troppen. Men å øve defensiv organisering av midtbanetrioen, det bør en trener i 2.div være i stand til å få til.

Verre enn dette tror jeg ikke det vil være å få hevet resultatene betraktelig. Selvsagt kan man også rullere enkeltspillere på back, midtstopper og den ene vingen, men det vil gi minimal effekt i forhold til grepene beskrevet ovenfor.

Ihuga
Guest


Back to top Go down

SFK - Kristiansund, søn 7. juni kl 15.00 Empty Re: SFK - Kristiansund, søn 7. juni kl 15.00

Post  Storby Mon Jun 08, 2009 11:46 am

Ovesen er faktisk latterlig dårlig.. Finn noen med litt bedre spillerforståelse i stedet.

Storby
Guest


Back to top Go down

SFK - Kristiansund, søn 7. juni kl 15.00 Empty Re: SFK - Kristiansund, søn 7. juni kl 15.00

Post  ... Mon Jun 08, 2009 3:30 pm

verdt å nevne at sfk2 vant 3-1 i dagens oppgjør mot malvik. Mål av boje, morten berre og jonas wiseth.
særlig berre sitt var ett for historiebøkerne!
med den formen sfk2 har vist den siste tiden(sett bort fra namsos) så bør noen av de være aktuelle for a - laget som ikke har imponert i det siste, hvem er mest aktuelle med tanke på molde2 kampen?

...
Guest


Back to top Go down

SFK - Kristiansund, søn 7. juni kl 15.00 Empty Re: SFK - Kristiansund, søn 7. juni kl 15.00

Post  jada Tue Jun 09, 2009 6:33 pm

Holmvik har vært med på å vinne med sfk2, og fikk sjansen sist mot Kristiansund. Benjamin Vådahl har spilt mye for sfk2, og han har fått innhopp. Samme med Moum som har fått litt innhoppe. Så de får sjansen etterhvert tenker jeg, men er mange unge spillere så de trenger tid. Malmo er kanskje aktuell som stopper, har hørt han har vært bra. Men vi må innse at vi ikke har så mye å velge i, mannskapet er stort sett for dårlig eller for ungt.

jada
Guest


Back to top Go down

SFK - Kristiansund, søn 7. juni kl 15.00 Empty Re: SFK - Kristiansund, søn 7. juni kl 15.00

Post  Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Back to top

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum