S t e i n k j e r F K
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

SFK - LFK - 16. mai kl 14.00

Go down

SFK - LFK - 16. mai kl 14.00 Empty SFK - LFK - 16. mai kl 14.00

Post  Odd Mon May 11, 2009 1:51 pm

Hvordan blir laget?
Hva tror dere om kampen?

Odd
Guest


Back to top Go down

SFK - LFK - 16. mai kl 14.00 Empty Re: SFK - LFK - 16. mai kl 14.00

Post  pirka Tue May 12, 2009 7:43 am

blir ikke overrasket om det blir det samme lage som sist helg. kanskje vi får se holmvik istede for wiseth. tiden vil vise

pirka
Guest


Back to top Go down

SFK - LFK - 16. mai kl 14.00 Empty Re: SFK - LFK - 16. mai kl 14.00

Post  Tiril Tue May 12, 2009 9:37 am

Ryktes at Belsvik kan få sjansen på bekostning av Westrum

Tiril
Guest


Back to top Go down

SFK - LFK - 16. mai kl 14.00 Empty Levanger....

Post  Bananbja Tue May 12, 2009 1:05 pm

Ønsker Wiseth ned på høyreback og Holmvik frem på venstre kant.

Uansett så bør det være en overkommelig oppgave å klå LFK, et lag uten fortid, et lag uten fremtid.........

Bananbja
Guest


Back to top Go down

SFK - LFK - 16. mai kl 14.00 Empty Re: SFK - LFK - 16. mai kl 14.00

Post  piroja Wed May 13, 2009 6:13 am

klå di på ryggen elr?

piroja
Guest


Back to top Go down

SFK - LFK - 16. mai kl 14.00 Empty Re: SFK - LFK - 16. mai kl 14.00

Post  SFK Wed May 13, 2009 6:14 am

Ser ingen grunn til at Selnæs skal gjøre noen endringer etter cupkampen. Selv om det var litt smårusk bakover og Charlottenlund kom til en del sjanser, så er det slikt man må forvente når man møter et dårligere lag som går ut i hundre og jakter en tidlig scoring. I tillegg var det mer enn 3. divisjonsklasse på de tre fremste spillerne til Charlottenlund. Men laget gikk jo fullstendig tomme i midten av 2. omgang og da utnyttet Steinkjer det effektivt og brutalt med få tutch og stor hurtighet.
Godt å se Holmvik tilbake igjen, men han trenger fler innhopp før han når matchformen fra ifjor. Han kan vel bli en såkalt joker for oss på vårsesongen, men spiller nok fast på høstsesongen.
Belsvik benyttet innhoppet mot Charlottenlund godt, og er ikke alt for langt unna en startopstilling, men å starte med han i lokaloppgjøret mot Levanger på lørdag kan bli et litt for stort steg for unggutten. Selv om alle bak der er meget unge vel å merke!


Har veldig trua på seier på lørdag! Levanger har merkelig nok flakset til seg 6 poeng. Men det er på en begredlig og humpete gressmatte på Moan. På lørdag er det kunstgress og hjemmebane for oss i SFK. Da går det nok for fort for dårlig trente levangerspillere.
Håper på stort fremmøte og megastemmning på tribunen!!! Very Happy
Jeg trenger ikke å håpe på god fotball og full tenning av gutta våre, fordi de er heltente allerede og spiller selvsagt alltid god fotball i slike storkamper! Så dette vet jeg med sikkerhet at kommer til å bli en kjempekamp fra SFK gutta sin side! Very Happy



Heia SFK cheers

SFK
Guest


Back to top Go down

SFK - LFK - 16. mai kl 14.00 Empty Re: SFK - LFK - 16. mai kl 14.00

Post  Guest Wed May 13, 2009 6:22 am

Klokt sagt, SFK. Forsvarsfireren fungerer, og blir stadig tryggere på hverandre. Nei takk til Gibbo-tilstander med ny backrekke i hver kamp.

Guest
Guest


Back to top Go down

SFK - LFK - 16. mai kl 14.00 Empty Re: SFK - LFK - 16. mai kl 14.00

Post  Tiril Wed May 13, 2009 2:03 pm

Au.. den siste syns jeg var litt ufortjent. Visst har stopperene funnet seg vel til rette, men jeg forventer bedre av Ovesen.
Westrum har vært variabel, men jamnt over god. Beslvik må evnt inn på høyre back. Ovesen må ha en sjærpings!!

Tiril
Guest


Back to top Go down

SFK - LFK - 16. mai kl 14.00 Empty Re: SFK - LFK - 16. mai kl 14.00

Post  Tiril Wed May 13, 2009 2:09 pm

Og da mente jeg urettferdig for Gibbo. Moe og Sotberg har imponert meg, Westrum som forventet jamnt god. Oves MÅ! levere bedre!

Tiril
Guest


Back to top Go down

SFK - LFK - 16. mai kl 14.00 Empty Re: SFK - LFK - 16. mai kl 14.00

Post  Hans Sat May 16, 2009 12:50 am

Lykke til med kampen.Tror det blir jevnt,med 3-2 seier til LFK,,lager målene på døball de.

Hans
Guest


Back to top Go down

SFK - LFK - 16. mai kl 14.00 Empty knepent tap

Post  ihuga Sat May 16, 2009 8:52 am

Da gikk det som det slett ikke skulle gå. FLott vær og bra med folk skapete en god ramme rundt kampen. Lagene hadde hver sin omgang, men LFK var utvilsomt mest effektiv foran mål. Fikk ikke med meg mer enn to sjanser, og begge skåret de på. SFK burde avgjort kampen i første omgang, men det blir for spett foran mål. Skal bli spennende hvor lenge Ivar kan la Bendik få brenne sjanse etter sjanse før han tar grep. Unge Myrslo er også preget humøret, og blir rett og slett dårlig når laget ikke er i flyten. Jeg synes at forsvarspillet jevnt over var bra, spesielt i midten. Mr vensterback mister ballen skummelt 2-3 ganger og må rett og slett slutte med det!!

ihuga
Guest


Back to top Go down

SFK - LFK - 16. mai kl 14.00 Empty Bananbørsen

Post  Bananbja Sat May 16, 2009 10:26 am

Hva i all verden var dette..... Ingen tenning i et lokaloppgjør og et spill uten mål og mening. Levanger er rett og slett et skralt fotballag, og vi bør ikke tape poeng i slike kamper. Vi kan ikke spille med kanter som ikke holder bredden, men derimot trekker inn i midten og ødelegger arbeidsforholdene for spissen. Lange baller opp fra midtstoppere mot etablert forsvar er ikke svaret, da må vi rundt på kanten, men der er det jo ikke noen...I det minste bør vi benytte anledningen til å sette i gang hurtig bakfra når anledningen byr seg, men neida, vi velger å vente til Levanger har etablert seg bak. Når vi snakker om bakenden til Levanger viser vel nok en gang Tom Erik Nordberg sin klasse, og er etter mitt syn banens gigant. De hentet han i sin tid fra Vuku, der vi valgte å hente Bjørsmo og Indahl fra....... tror de handlet best, men det har jeg vel også gitt uttrykk for før.

Likevel her er dagens bananbørs:

Vangen 3 God i feltet i første omg. Skal ta Lfk's første mål. og kan ta det andre.
Westrum 3 Må bidra i langt større grad offensivt, i hvertfall med kanter som trekker så mye innover i banen
Sotberg 4 Ok kontroll, egentlig lite å gjøre
Moe 4 Enig med lauget, lagets beste.
Ovesen 4 Ikke noe dårligere enn de andre bak, og bare det er jo fremgang.
Rishaug 4 Må søke å bidra mer offensivt, litt mer innvolvert på slutten.
Sagøy 4 Kom ikke helt til sin rett i dag
Bøkestad 4 Pent mål, selv om keeper burde tatt den.
Myrslo 2 Kom ikke til sin rett i dag, dårlig, må holde kanten.
Bye 3 Vanskelige arbeidsforhold, skyldes både med og motspillere.
Wiseth 2 Bør ned på høyreback eller ut av laget. For taktisk og teknisk svak til å spille på kanten.


Holmvik - Godt å se han komme inn, og MÅ starte neste gang.
Vådahl - Hvorfor skal han inn på midten når han først kommer inn, han må da brukes fremme.

En liten konklusjon må vel bli at vi trenger ett mer tydelig spillemønster, og klarer vi ikke å holde bredden fremme kan vi like gjerne legge om til 4-4-2.

Ha en flott 17.Mai.

Bananbja
Guest


Back to top Go down

SFK - LFK - 16. mai kl 14.00 Empty Re: SFK - LFK - 16. mai kl 14.00

Post  db Sat May 16, 2009 11:09 am

men det er helt greit at bendik bye fortsetter å brenne så mange muligheter kamp ut kamp inn bananbjarne? synes du er nokså streng i dine børser, men vi har helt klart egne meninger om hvordan laget prester ute på matten, har sett alle hjemmekampene bortsjett fra cupkampen!
men er enig med deg at noe bør gjøres, en formasjonsendring og noen "bytter" av de som har godt av litt hvile og de som bare har godt av en periode på benken for å få tilbake noe selvtilitt (LES; bendik bye).

db
Guest


Back to top Go down

SFK - LFK - 16. mai kl 14.00 Empty Bye...

Post  Bananbja Sat May 16, 2009 1:24 pm

Det går ikke an å sette Bendik Bye på benken, han er den spilleren på laget som har det desidert høyest nivået inne. En tur på benken er vel heller ikke det som gir spillere selvtillit? Det man derimot kan gjøre er å gi han bedre arbeidsforhold ved¨å ha kanter som holder bredde og kommer til innlegg. I dag trekker kantene innover sentralt og alt blir egentlig bare trangt og jævlig. Myrslo har vist før at han kan bekle en kantrolle, utfordre en mot en og komme til inlegg/sjanser. Wiseth er for meg ingen kant, men jeg kunne tenkt meg han på høyreback.

Bananbja
Guest


Back to top Go down

SFK - LFK - 16. mai kl 14.00 Empty Re: SFK - LFK - 16. mai kl 14.00

Post  Tiril Sat May 16, 2009 2:59 pm

VIL se Vådahl som spiss, sammen med Bye. Bye og Vådahl er de Stenkjerspillerene med med mest potensiale.

Tiril
Guest


Back to top Go down

SFK - LFK - 16. mai kl 14.00 Empty Re: SFK - LFK - 16. mai kl 14.00

Post  db Sat May 16, 2009 5:56 pm

jeg ser poenge ditt ved wiseth, men det ska også til wiseth's forsvar at bye trekker meget villig mot vestre når wiseth har ballen, i og med at wiseth da går inn i banen som han ofte gjør og bye trekker mot vestre så vil det av natulige årsaker bli trangt! en spiss skal skåre mål, det gjør man ikke utenfor 16 meteren.
da kommer jeg til begrunnelsen om hvorfor bye bør vrakes en kamp eller to; han har ikke prestert på samme nivå som under gibson, langt derifra. bye trenger også veldig mange muligheter før han faktsisk klare å sett den bak keeper og i mål. derfor gi han en eller to kamper i 3 div så han mest trolig får kjenne på det å skåre mål igjen, samt at man jobber med bye og resten av spissene på trening!! det er meg også vidt bekjent at Inndahl har prestert bra i 3 div for steinkjer2, det er også en mulighet for å la vådahl få en kamp eller to som spiss.
jeg vet ikke hva ivar og kjell tenker om høyrebacken, men hvis man ser levanger's mål nr 2 på t-a, så må godeste westrum ta den på sin kappe, hva gjør han i en duell der det er åpenbart stoppernes jobb å blokke skudde? westrum lar levangerspillern stå helt alene, det skaper ikke trygghet i den øvrige rekken der bak , særlig for moe, som åpenbart ikke har noe godt samarbeid med westrum.

db
Guest


Back to top Go down

SFK - LFK - 16. mai kl 14.00 Empty Ikke så uenige...

Post  Bananbja Sun May 17, 2009 12:18 pm

Helt enig på høyrebackplassen, tror også wiseth der vil gjøre det bedre da han komme å utfordre med fart i stedet for teknikk når Myrslo går innover. Men han må bli bedre til å vurdere når han skal gå og ikke. Med Holmvik da på venstre har vi en mer utpreget kantspiller i den posisjonen.

Når det gjelder Bye så vil det løsne, han har talent og kvalitet som overgår de fleste spisser på dette nivået. Så noen sammenligne han med "Kukken" men det blir helt feil. "Kukken" er tidligere blitt forkastet umieddelbart når han har skullet prøve seg på høyere nivå. Bendik Bye kan vel i prinsppet bli så god han vil.

Det jeg mener er at du kan ikke sette han ut, da er det bedre å komplementere han ved kanskje å endre formasjon. Har da sett de andre spissene og de er da kvalitetsmessig ikke i nærheten.

Bananbja
Guest


Back to top Go down

SFK - LFK - 16. mai kl 14.00 Empty Re: SFK - LFK - 16. mai kl 14.00

Post  totten Sun May 17, 2009 12:52 pm

Har sett på videoen av LFKs andre scoring mange ganger. Ingen tvil om at Westrum glipper på mannen bak seg. Men hva hadde skjedd om han ikke hadde gått inn i situasjonen i midten og blokkert skuddet der. Midtstopperen var ikke rask nok på den, og det hadde blitt en stor målsjanse. LFK hadde jo utrolig flaks da, når ballen spratt ut til en umarkert venstrekant som attpåtil fikk ekstra hjelp ved at ballen forandret retning da han skjøt i et SFK-bein o i mål.

Like viktig er det å se på utgangspunktet for LFKs andre mål. SFK mistet ballen helt upresset på egen halvdel. Det er en større feil enn selve målet.

Jeg mener faktisk at det ikke er forsvaret som er SFKs problem, men at laget ikke makter å omsette de mange målsjansene i scoringer.

totten
Guest


Back to top Go down

SFK - LFK - 16. mai kl 14.00 Empty Re: SFK - LFK - 16. mai kl 14.00

Post  db Sun May 17, 2009 1:34 pm

totten; hvis du ser nøye etter så ser man at det er moe som blokker ballen, ikke westrum. høyrebacken har ikke noe der å gjøre, så enkelt er det hadde westrum gjort jobben sin så hadde det ikke blitt mål. men man ser også av filmen at det er ett selvmål da skuddet hadde gått en god del utenfor hvis det ikke hadde gått innom en uheldig sotberg som prøver å rette opp feilen til westrum.
Anngående bye så er det ikke snakk om å vrake han for resten av sesongen, men å gi han en ufrivillig pause på noen kamper, det vil gi oss tilskuerne en mulighet til å se inndahl/vådahl/boje som spiss i dagens system, men det er også en mulighet å legge en mann til oppe ves bye, spørsmålet er da, hvem velger man å vrake ved en eventuell formasjonsendring? mitt forslag er som følger;

Vangen.
Wiseth - Moe - Sotberg - Ovesen.
Myrslo - Saghøy - Rishaug - Holmvik.
Bye - Vådahl.

Hvem som skal spille ilag med bye er en vanskelig nøtt da man har mange gode valg, jeg er selv meget spent på hva vådahl kan klare å utrette sammen med bye.

litjby- dine meninger?

db
Guest


Back to top Go down

SFK - LFK - 16. mai kl 14.00 Empty Re: SFK - LFK - 16. mai kl 14.00

Post  Palle Sun May 17, 2009 3:41 pm

Konklusjonen e at SFK skal få slite med og berge plassen visst de ikke slår så dårlige lag som lfk hjemme.Flere motorer som ikke gikk på på full gass i 2 omgang.vet ikke vorfor.Håper det ikke skjer igjen,Tror trenern har plukket ut de beste spillerne til denne kampen.men stiller et spørsmål om ovesen e god nok for laget? Kommer helt sikkert til og få kjørt sæ hardt i mot bedre lag han,mangler tempo i kroppen.

Palle
Guest


Back to top Go down

SFK - LFK - 16. mai kl 14.00 Empty Re: SFK - LFK - 16. mai kl 14.00

Post  Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum