S t e i n k j e r F K
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Noen grep på gang?

Go down

Noen grep på gang? Empty Noen grep på gang?

Post  Ihuga Mon May 04, 2009 12:48 am

Viktig nå å ikke krisemaksimere, da vi tydeligvis spillemessig henger godt med. Alikevel skal man aldri være fremmed for å utvikle det man har, prøve nye folk eller omdefinere rollen enkeltspillere har. Endringer i spillestil sitter kanskje langt inne, men jeg mener laget til tider blir for baktungt. Det skapes for få sjanser, og sjansene settes for sjeldent i mål. Her er mine forslag til justeringer, håper andre også kan komme med gode innspill.
Spillestil. Gå over til 442, få mer trøkk på topp.
Spiss: Benjamin Vådahl er en notorisk avslutter. Det er sløsing med ressuerser å benytte klubbens kanskje beste goalgetter på midtbanen. Et samspill med en fysisk sterk Bendik Bye tror jeg hadde vært konge
Miudtbane: Sentral midtbane bør være fokus på duellspillere, ballvinnere og stabilisatorerer. Tror Rishaug her er alt for lett til å mestre den defensive rollen sentralt. Benytt Bøkestad, Sagøy, Moum og evt andre "krigere".
Kant: Hva med Rishaug på venstre kant?? God til å utfordre, god teknikk og god skuddfot
Forsvar: Savner det offensive backspillet. Andre grep der bak?

Ihuga
Guest


Back to top Go down

Noen grep på gang? Empty Re: Noen grep på gang?

Post  ihugga2 Mon May 04, 2009 8:22 am

Melgår/Vangen
Wiseth - Moe - Sotberg - Malmo
Vaadahl - Saghøy - Rishaug
Myrslo - Bye - Holmvik

Slik bør vi spille, synest jeg da.. Vi har en ganske jevn tropp, egentlig. Mange som er ca like gode.

Evt.. :
Vangen/Melgår
Wiseth - Moe - Sotberg - Malmo
Myrslo - Saghøy - Rishaug - Holmvik
Vaadahl - Bye

ihugga2
Guest


Back to top Go down

Noen grep på gang? Empty Må ha kantspillere.

Post  Bananbja Mon May 04, 2009 9:56 am

Selv om Wiseth satte et par mål i siste kamp er han ingen kantspiller. Holmvik må inn for å bedre kunne holde bredden og utfordre en mot en. Wiseth trekker alt for langt inn mot midten og ødelegger mye av det rommet Bye må ha å jobbe i for å lykkes. Det blir alt for trangt i midten hvis kanten hele tiden skal søke inn i banen.

Vangen

Wiseth/Westrum Sotberg Moe/Sagøy Ovesen/Wiseth

Sagøy
Bøkestad Rishaug

Myrslo Holmvik
Bye

Bananbja
Guest


Back to top Go down

Noen grep på gang? Empty Re: Noen grep på gang?

Post  SFK Mon May 04, 2009 11:49 am

Jeg mener Selnæs bør legge om til 4-4-2! Det er jo tydlig at 4-3-3 ikke fungerer. Kantene skjerer for mye inn og indreløperne går i de samme rommene. I 4-4-2 hadde vi fått mye større bredde og overtall på kant med backene. Dessuten virker det som Bye ikke klarer seg alene på topp og trenger en makker der.

Vi bør stille med:

Vangen
Westrum-Moe-Sotberg-Ovesen
Myrslo-Sagøy-Rishaug-Wiseth
Bye-Vaadahl

Bøkestad er på Namsos nivå så langt i år og har prestert langt under det han gjorde i fjor, så han trenger et par kamper på benken for å få blod på tann igjen. Ovesen er heller ikke i slaget om dagen. Det bør vurderes å erstatte han med enten Malmo eller Holmvik. Holmvik gjorde jo noen særdeles gode kamper på backen i fjor selv om han er naturlig ving.
I hovedssak ligger ikke problemet i den defensive biten, men i den offensive! Vi har spilt 4 kamper og bare scoret i 1 av de til tross for flere 100% sjanser hver eneste kamp. Dette er for dårlig av de fremste spillerne. At man setter sjansene skiller de gode lagene fra de dårlige. Akkurat der skiller vi oss ut i den negative retningen. Bye burde ha scoret så langt i sesongen. Fortsetter han å brenne 100% sjanser de neste kampene bør Hoseth få sjansen på topp sammen med Vaadahl.

SFK
Guest


Back to top Go down

Noen grep på gang? Empty Re: Noen grep på gang?

Post  Lasse Mon May 04, 2009 1:05 pm

slipp til Singsås og Boye,,få inn rutinerte spillere,,kansje dette kan hindre SFK til og kjempe i bunnen..Greit at Boye ikke trener så mye,men e faktisk bedre en flere av de som starter no.

Lasse
Guest


Back to top Go down

Noen grep på gang? Empty saken er klar

Post  Ihuga Tue May 05, 2009 4:31 am

Det er vel bare å konkludere etter noen innlegg her at noe må gjøres offensivt. Uten mål blir det dystert. Det er vel rimelig klart at Bendik ikke er en ensom spisstype. De beste kampene offensivt i fjor, var jo basert på samspillet Fredrik/Bendik. Oppfordringen går derfor rett til høyeste hold (les Ivar), start neste kamp med TO spisser og få igang tospannet Benjamin og Bendik 'cheers'

Ihuga
Guest


Back to top Go down

Noen grep på gang? Empty Re: Noen grep på gang?

Post  sopp Tue May 05, 2009 6:01 am

Litjby, hva mener du? Har du noe å komme med i sakens annledning?

sopp
Guest


Back to top Go down

Noen grep på gang? Empty Re: Noen grep på gang?

Post  stuing Tue May 05, 2009 1:12 pm

kan ikke komme på å ha sett Litjby på kamp den her sesongen...

stuing
Guest


Back to top Go down

Noen grep på gang? Empty Re: Noen grep på gang?

Post  Litjby Wed May 06, 2009 4:27 pm

Kjære sopp & stuing... hehe :-)
Nei, jeg har faktisk bare 45 minutter mot Follo på samvittigheten i år, desverre. var faktisk nærmere Drøbak/Frogn - Skarbøvik enn Steinkjer - Byåsen forrige helg.

Men nå framover tror jeg terminliste klaffer bedre med jobbturnus. Vet ikke om jeg har noen gode råd tongue . Men jeg føler meg sikker på at Bendik putter snart. Mye utur mot Skarbøvik hørte jeg. var det to i stang?

Det som gjør meg litt forundret er at LFK gang på gang klarer å mane fram noen billige poeng mot antatt bedre lag. LFK har faktisk ikke pr nå noe annet enn et middels 3. divisjonslag, men som faktisk henter noen poeng i 2. div. Nesten så Namsos i navnet stiller med bedre mannskap, men som sagt fotballen er rund - også i år.

Kim Rune Oveesen bør etter sigende få fri noen kamper for å bestemme seg om han vil satse på fotball fremover. Ser han får lav sum på alle som loggfører såkalte børser: Adressa, T-A og TF. Hvis så er fakta, bør gutten vrakes. Han kan tidvis virke svært uinspirert, og da holder han et laaavt nivå. Moe/Sotberg virker å være et klokt valg av stopperpar. Litt enig i at Benjamin V. bør få prøve seg som møtende spiss.

Hadde Holmvik hatt føttene under kontroll, så hadde drømmeangrepet vært Holmvik, Vaadahl, Bye og Myrslo. Ingen kan vel nekte for akkurat det?
Litjby
Litjby

Posts : 266
Join date : 2008-02-04

Back to top Go down

Noen grep på gang? Empty Re: Noen grep på gang?

Post  stuing Thu May 07, 2009 2:55 am

Tror føttene til Holmvik er i anmarsj. Han spilte bra mot Heimdal på mandag, og er nok aktuell for cupkamp til helga.
Satser på at Selnæs følger opp angrepsrekka til Litjby:-)

stuing
Guest


Back to top Go down

Noen grep på gang? Empty Re: Noen grep på gang?

Post  bob Thu May 07, 2009 10:59 am

Ser at litjby skriver at LFK har et middels 3 div lag.Vi får se om ikke SFK e det etter denne helgen i mot ein 3 div motstander.Bør slåes greit,noe som æ trur ikke blir enkelt. Neste helg e det kamp i mot LFK.e ein kamp som e faktisk ein 6 poengs kamp i nedrykks striden.Bedre e ikke lfk og sfk,,begge lag får ein stri tørn i og berge plassen.

bob
Guest


Back to top Go down

Noen grep på gang? Empty Re: Noen grep på gang?

Post  Erik Sør Sat May 16, 2009 9:53 am

Har alltid sett på Litjby som en fornuftig og reflektert SFK-fan, men dette gjør meg noe betenkt:

"Det som gjør meg litt forundret er at LFK gang på gang klarer å mane fram noen billige poeng mot antatt bedre lag. LFK har faktisk ikke pr nå noe annet enn et middels 3. divisjonslag, men som faktisk henter noen poeng i 2. div. Nesten så Namsos i navnet stiller med bedre mannskap, men som sagt fotballen er rund - også i år"

Hva er Steinkjer da? Et topp 2.div.lag? Dårlig 1.div? Eller et middels 3.div? Dårlig, meget blekt 2.div?

Håper at du hadde et illebefinnende da du skrev dette... Mann for mann er LFK og SFK meget jevne.

Som LFK-fan, disse SFK-spillerne ville forsterket LFK:

Dypvik
Winnberg - Langseth - Nordberg - Leverås
Lund - SAGØY - Aune
MYRSLO - Kokken - Ravlo

Da kan du forsterke SFK med LFKs mediokre 3.div-spillere - kjør på - og god bedring!

Erik Sør
Guest


Back to top Go down

Noen grep på gang? Empty Re: Noen grep på gang?

Post  Litjby Sat May 16, 2009 3:07 pm

Hehe... Takk for varme tanker, Erik Sør... Very Happy
Noe må man da vel kunne unne seg å klaske ned på tastaturet for å forsøke å trigge litt stemning! Wink

Enig med du, Steinkjer og LFK har to ganske "like" lag i år. Men Levanger har faktisk en tendens til å ta poeng i kamper der de spillemessig ligger under, og evnt. avgjøre andre kamper på tampen. Selvfølgelig er dette en god egenskap. Våger også den påstanden at LFK var veldig tannløse i 1. omgang i dag, men et par lykkelige grep i pausen snudde kampen til LFKs favør.

SFK mangler akkurat den egenskapen nå. Vi kan i noen kamper være effektive, men slik som i dag brenner vi to-tre 100%-sjanser de første 20 - ramler bakpå og taper.
Litjby
Litjby

Posts : 266
Join date : 2008-02-04

Back to top Go down

Noen grep på gang? Empty Re: Noen grep på gang?

Post  svidd va Sat May 16, 2009 4:40 pm

Litt som SFK de siste 3-4 årene da.. Utrolig effektive og scorer på alt..
Kanskje litt greit at de får smake sin egen medisin.
Mange av de var utrolige høy på pæra før kampen og trodde de ville vinne stort

svidd va
Guest


Back to top Go down

Noen grep på gang? Empty Re: Noen grep på gang?

Post  Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Back to top

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum